Как спирането на играта Fortnite създаде масова паника

Гениален маркетингов ход или недобре обмислен начин за отблъскване на потребители и техните пари?

"Затъмнението" в може би най-популярната игра в момента - Fortnite, може да се разглежда от различни ъгли, но е факт, че то привлече още повече внимание към нея.

Какво точно се случи? Постоянно променящият се остров, на който се развива действието във Fortnite и който милиони хора познават отлично от своите онлайн игри там, беше заличен. Картата се развиваше през последните две години, трупайки своя собствена история.

Създателите на играта – Epic Games, обаче взеха решението да рестартират Fortnite в края на нейния десети сезон. Направиха го по впечатляващ и смел начин – като дръпнаха шалтера на играта, oставяйки геймъри и родителите им да се чудят какво се случва. И кога ще се оправи.

След като вече бяха предупредили играчите, че се задава The End ("Краят"), в неделя Epic Games изпълниха обещанието си. Опитите на играчите да влязат в картата не водеха до резултат – вместо това пред тях се показваше черна дупка, останала след "унищожението" на техния виртуален дом.

Тук не става дума за бъг, а за целенасочена рекламна кампания, която беше придружена от промени в профилите на компанията в социалните мрежи и в сайта на играта, където на живо беше пуснато видео от Twitch, показващо черната дупка (и гледано в различни моменти от няколко десетки хиляди души, вероятно чакащи отново да могат да играят).

Ясно е, че подобни спирания на популярни онлайн игри често водят до масово недоволство, но те почти винаги не са умишлени. Epic Games обаче направиха точно обратното със съзнателното решение да спрат играта, която по техни собствени думи към месец март е имала над 250 милиона регистрирани потребители.

Това остави милиони хора по света да се чудят – кога отново Fortnite ще е налична за игра?

Все пак от Epic Games имаха смелостта да не предупредят играчите за "паузата", нито да разкрият колко дълга ще е тя и до какво ще доведе. В свят на спойлери, в който сякаш знаем какво ще се случи във всяка една форма на развлечение във всеки едим момент, те успяха да изненадат. Проблемът е, че потребителите днес са свикнали да са наясно с всичко и не са дарени с кой знае какво търпение.

Така онлайн се появиха гневни (а в някои случаи и забавни) реакции на играчи, недоволни, че не могат да играят любимата си игра.

Нещо повече – родители се включиха във възмущението.

Към Epic Games потекоха онлайн обвинения. Родители се оплакаха, че са принудени да гледат как децата им плачат и да ги тормозят с въпроси кога играта ще се върне, и шеговито – да питат за добри бавачки.

Заради изразени в социалните мрежи притеснения от родители и геймъри, Sony и Nintento публично разпространиха съобщения, с които да ги уверят, че похарчените в играта истински пари не са загубени. Същото съобщиха и от Epic Games, като успокоиха играчите, че всички предмети, които имат в играта, и техните V-Bucks (виртуалната валута във Fortnite) са налични.

Източник на IGN съобщава, че е имало "много" обаждания от притенсни родители, въпреки уверенията на компанията,че нищо не е загубено. А в социалните мрежи определено се появиха такива играчи (и родители), които да изразят подобни опасения.

Мъката на играчите продължи по-малко от два дни. Във вторник Fortnite се завърна със своя Chapter 2 (Втора глава) и чисто нова карта, която играчите да започнат да изследват.

Новата карта вкарва нови елементи в геймплея на играта, като плуване, риболов, нови превозни средства и оръжия. Оригиналният остров обаче е наистина унищожен и остава в историята.

Това, което Epic Games направиха, е интересен начин не само да се задържи интереса към играта, но и да създадат допълнителен. Естествено, лишаването на потребители от някаква услуга през 2019 г. може да доведе до гняв и закани за отказ от любимата игра, но нека бъдем реалисти – интересът към новата карта и това, което Chapter 2 може да предложи, бързо ще заличат недоволството от Черната дупка.

Подобни рестарти са необходими, за да подържат интереса към големи онлайн игри. В случай като Fortnite – за да дадат на играчите нещо наистина ново. В други ситуации обаче създателите на дадена игра осъзнават, че може би са прекалили с новостите.

В края на август Blizzard, които наскоро се забъркаха в политически скандал покрай играта си Hearthstone, пуснаха World of Warcraft Classic – възможност играчите на техния MMORPG хит да играят играта такава, каквато беше при пускането си през 2003 г., преди всичките експанжъни и пачове. Това се оказа изненадващо добре приет ход. Изненадващ дори за Blizzard, които едва ли са очаквали толкова много играчи да се опитат да играят играта в деня на пускането й, което доведе до съобщения за проблемно влизане във фентъзи света и чакане на "опашка" в продължение на до 6 часа.

Новините

Най-четените