Lotus срещу Mini, BMW и Audi

Компактните автомобили винаги са били за индустрията нишови модели, от които трудно се печелят сериозни пари, като производителите, които успяват да оборят това клише са единици. Последните примери са Mini и FIAT с 500 - модели, които пресъздават съвременното виждане за прераждането на легендарни автомобили от миналото, но вече на по-сериозна цена.

Към компактните автомобили твърдо се насочиха и представители на премиум сегмента - BMW, Audi и дори Aston Martin. А от скоро в тази група обяви дебюта си и малайзийската компания Lotus - наследник на британската легенда със същото име, основана от Колин Чапмън.

Настоящият бос на Lotus Дани Бахар хвърли повече информация върху бъдещия градски автомобил на марката, кръстен без особена фантазия City Car, който се очаква да е пряк конкурент на моделите на изброените компании, без Mini и FIAT, които са доста по-напред.

Но маркетинговите специалисти очакват с нетърпение пазарния сблъсък между Lotus City Car и Aston Martin Cygnet, като засега е известно, че возилото на Lotus ще е поне с 2000 евро по-евтино от автомобила на Aston Martin. Но и двете коли няма да са никак евтини - очаква се цените им да тръгват от около 30 000 евро.

„Няма смисъл да се опитваш да се бориш с Mini и малките модели на BMW и Audi, освен ако не можеш да предложиш нещо наистина специално - обясни Бахар пред Auto Express. - Нашият модел ще е напълно електрически или хибрид с удължен пробег на електричество и ще притежава динамични качества, недостижими за друг модел от този клас."

Определено амбициозно изказване, но това е еволюция на основната идея на конструкторите на Lotus при създаването на City Car. Когато концептуалният модел дебютира, той беше представен точно като хибрид с удължен пробег на електричество - автомобилът беше представен с електромотор и 1,2-литров трицилиндров бензинов двигател.

Според данните на Lotus мощността на бензиновия мотор е 73 конски сили и с него автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 9 секунди, а максималната му скорост е 170 км/ч. Пробегът само с електрическия мотор е 60 километра, а с един резервоар бензиновият двигател осигурява още 440 километра пробег.

City Car остана малко встрани от големия план на Lotus, който Бахар представи миналата година - в следващите пет години компанията ще пусне в производство пет нови модела: Elan, Elite, Eterne, Elise и Esprit. Част от тях вече бяха представени като прототипи, а серийната версия на Esprit трябва да се появи на автомобилния салон в Женева през 2013 година. Четири месеца по-късно трябва да започнат и продажбите на модела.

Пазарният дебют на City Car е насрочен за 2015 година и за създаването и развитието на модела Lotus ползва и ресурси на компанията-майка - малайзийският автомобилен производител Proton. Шефовете на Proton обещаха да пуснат на пазара свой модел в класа „Супер мини", но това ще стане в началото на 2014 година и в него ще има решения и дори компоненти, които по-късно ще се появят в City Car. Естествено, моделът на Proton ще е много по-евтин от версията на Lotus и определено ще е по-семпъл - със сигурност няма да е хибрид.

Новините

Най-четените