Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Звяр, в който да се влюбиш

Да ти излезе късметът с тестдрайв на новия CLS Coupe Снимка: Webcafe
Да ти излезе късметът с тестдрайв на новия CLS Coupe
Звяр, в който да се влюбиш Снимка: Webcafe

Какво било "да ти излезе късметът"? Ще ви кажа: това е да ти блокира воланът на автомобила в момент, в който ти е много нужен, и да получиш новото CLS Coupe на Мерцедес за тест драйв.

Не, не само новата S-класа, а красивия звяр CLS 400 d 4 MATIC на MERCEDES. Взех я по тъмно, от не много широка улица, и като имаща опит с марката, но с по-нисък клас, си казах: О, няма проблем, познато ми е.

Познато, но не съвсем.

В момента, в който седнах и натиснах бутона за старт, светлините от  фаровете затанцуваха пред мен. Докато си сложих колана, те се успокоиха и осветиха прекрасно улицата.

Тук дойде моментът на голямата изненада - инфотейнмънт системата, която по подразбиране стърчеше в средата на предната част на мерцедесите, се оказа продължение на информационното табло.

Преливане в един голям широкоекранен дисплей, който не само не стърчи, а е и изключително елегантен и удобен за управление и навигация. Наличието на тъчпад прави нещата още по-лесни.

Веднага намерих любимата си радиостанция, защото нямаше как да не изпробвам Burmester High-End 3D озвучителната система и да не си доставя удоволствие от страхотния съраунд. Разбира се, на следващият ден свързах и телефона си към системата.

Е, не мога да отрека, че дизайнът на интериора на новата S-класа е изключително модерен и футуристичен, а предната част на автомобила е направена с мисъл за комфорт на водача.


Тръгнах и имах неустоимото желание да шофирам до Пловдив. Имах усещане за елегантност, сила и увереност. Всичко това ти се изсипва накуп, като седнеш зад волана. За съжаление не тръгнах за Пловдив, имайки предвид късния час, а се отправих към гаража си с планове за маршрути за следващия ден.

Само Мерцедес може да влезе в краен, леко скосен от едната страна гараж. Тук е време да разкажа за габаритите на CLS 400 d 4 MATIC. Пет метра, без 2 см. дължина и 2069 мм ширина с фаровете.

Тези размери със сигурност осигуряват максимален комфорт на возене, но и не го определят като най-добрия автомобил за градска среда, въпреки икономичния разход на гориво.

За щастие Мерцедес имат онова специфично накланяне на гумите при завиване, което ги прави много маневрени. От голяма помощ е и функцията "Птичи поглед", която ми осигури поглед на автомобила от всички страни.

Така, с няколко маневри и ползвайки изцяло всички екстри на колата, успях да вкарам звяра в скосената от едната страна гаражна клетка.

На следващият ден се заех с проучване на още от даденостите на автомобила.

Вмъкнах се в трафика и изненадите не закъсняха. На екрана се изписваше разрешената скорост на съответната улица или булевард, а ако досега сте се ядосвали, че някои легнали полицаи не са много видими, с този автомобил проблемът отпада. Преди всяка бабунка получавате видим сигнал на екрана - 30 км/ч.

Асистентът за активно кормуване пък не ти позволява да приближиш на неразумно близко разстояние друг автомобил или мантинела.

Опитах в трафика на бул. "Ситняково" да направя рязка маневра от едното платно в другото и воланът автоматично се върна и не ми позволи, заради близко отстоящ друг автомобил. Беше забавно да установя как колата сама преценява дистанцията в натоварено движение, затова опитах още веднъж функцията.

Приближих максимално мантинелата и воланът се втвърди и се върна в първоначална позиция. Това е изключително полезно за шофьора ако се разсее или е отнесен принципно.

Време беше да изляза от градски условия и да изпробвам двигателя на автомобила.

На Околовръстното натиснах здраво газта и усетих онова приятно превключване и буквално изхвърчане на автомобила.

При наличието на 6-цилиндров двигател и ускорение 5.0 няма как да не се чувстваш сигурен в предприеманите изпреварвания на дълъг път. Интересното е, че въпреки мощния дизелов двигател, при висока скорост почти не се усещат вибрации в салона.

Освен това купето остава тихо и безшумно. При 340 конски сили да имаш толкова безшумно купе си е постижение. Двигателят приятно ръмжи, но не дразни, това придава още по-голям комфорт в купето. Успях да пробвам и различните режими на работа, с които автомобилът разполага: Спорт и Спорт+.

Това прави возенето по-твърдо и по-динамично, тъкмо като за елегантната и спортна визия на колата.


Според мой близък приятел, когото успях да повозя, агресивният дизайн, особено на предната част, е взаимстван от пистовите автомобили от 60-те години.

И пак с него стигнахме до извода, че това е един прекрасен луксозен автомобил, с много добро въздушно окачване, пъргав, въпреки големите габарити, който на дълъг път ще разгърне прекрасно качествата си.

Ако този текст ви звучи твърде рекламно, нека ви изброя и нещата, от които не бях съвсем доволна - не е най-добрият автомобил за малките улички в централната градска част, изключителен комфорт за предните седалки, за задните- има още какво да се желае и... това е.

Удоволствие беше, признавам, да тествам този автомобил.

 

Най-четените