Новият Ford Focus RS, който даде повече от сериозна заявка да е №1 на пазара на hot hatch автомобили ще осигури технологии и на други модели на марката. Шефът на гамата RS, отговарящ за инженерното развитие на тези модели Тайрон Джонсън обясни, че от Focus RS другите коли с означението RS ще заемат системата за задвижване на четирите колела и механичната трансмисия.
Независимите дизайнери и много медии в цял свят очакват с нетърпение следващия RS модел на Ford - субкомпактният Fiesta. При новия Focus RS Ford се отказа от предното задвижване и заложи на система 4х4, въпреки че така автомобилът става по-тежък, но пък е налице по-добро разпределение на мощността и по-предвидимо поведение на пътя.
„Мисля, че съвсем спокойно може да предположите, че ще използваме тези технологии от Focus RS - задвижването 4х4 и предавателната кутия и в други наши продукти - обясни Джонсън. - Новата система 4х4 използва динамичен векторен контрол при разпределението на въртящия момент, а това осигурява ново ниво на управление и поведение на колата и още повече удоволствие от шофирането.
Вицепрезидентът на Ford, който отговаря за глобалното развитие на моделите на марката, Радж Наир, допълни, че бъдещите RS модели на Ford най-вероятно ще са с механични предавателни кутии.
„Последните ни изследвания показват, че клиентите предпочитат тези модели да са с механични трансмисии - обясни Наир. - Ние ще продължим да следим какво предпочита пазарът и ще осигуряваме на клиентите това, което искат, така че засега механичните трансмисии остават."