Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новото Renault Clio - хетчбекът, който съчетава спортна агресия с всекидневно удобство

800 км и едно пътешествие до Бузлуджа по-късно - какви са впечатленията ни от Renault CLIO R.S. Line TCe 130 EDC Снимка: Webcafe.bg
800 км и едно пътешествие до Бузлуджа по-късно - какви са впечатленията ни от Renault CLIO R.S. Line TCe 130 EDC

Renault Clio е от онези малки и симпатични автомобили с достатъчно енергия, за да се издигне в ранг като така наречен "hot hatch". През годините сме виждали редица модификации, включително и една интересна с намесата на Williams. Говорим за този модел, поради простата причина, че беше емблематичен за времето си.

Каква е ситуацията в новото Renault CLIO R.S. Line TCe 130 EDC?

На пръв поглед можем да забележим значително по-агресивния му вид. Нископрофилните гуми на Bridgestone стоят прекрасно на 17-цоловите джанти, а през тях виждаме доста сериозни дискови спирачки на четирите колела. Агресивните линии се забелязват по цялото тяло на "французина", а освен това ще открием и сериозен ауспух, който няма нищо общо със съвременните имитации на редица спортни коли. Тук всичко е истинско, но за да няма объркани, можете да забележите спортните нашивки на задната част, гласящи "R.S. Line", както и по предните панели на автомобила.

Интериорът също допълва спортната визия. Коженият салон е черен, шевовете са червени. Откривате поставка за чаши и подлакътник, в който може да съберете цяло шише. Скоростният лост и волана съща са покрити с кожа, а всичко останало е в добре обрисувани карбонови мотиви. Първите следи за приключения идват в системата за ръчно превключване, позиционирана зад волана. Можете да откриете и редица други елементи, които бихте открили в Nissan GT-R.

Снимка: Webcafe.bg

Традиционният километраж отдавна е заменен с информационен дисплей за скорост и изминати километри, медийният център също е събран в красив тъчскрийн дисплей. Новото Clio е изключително приятелски настроено с всяко устройство, което имате. Няма значение дали говорим за USB с музика (имате цели два слота) или любимия AUX кабел - налични са. Почитателите на Bluetooth връзка ще могат да използват телефона си за разговори, стрийм и всичко това няма да прахосва батерията, защото имате безконтактно зарядно. Всичко звучи безупречно през системата Bose - не препоръчваме силната музика, говорителите са безпощадни, но пък спокойно може да кажете, че имате достатъчно мощност за малък концерт.

Единствената грозна част в цялата кола се крие под капака. Двигателят не е нещо, което бихте искали да показвате на френския автомобилен събор поради простата причина, че блокът е напомпан с редица разклонения, кабели, маркучи и прочие. Съмняваме се, че някой кара с вдигнат капак, следователно това не може да бъде разглеждано като особен фактор в цялата система.

Снимка: Webcafe.bg

Renault предоставиха новият модел на Clio за един уикенд и точно по тази причина ще разкрием всички впечатления - добри и лоши.

Бутонът за стартиране дава живот на 1.3-литровия двигател, който мърка доволно. Необходимо е известно време, за да свикнете с ускорението и първите няколко светофара задължително ще преминават със залепване на седалката. Различни издания споделят, че ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9 секунди, но ние не бяхме толкова взискателни към тези числа.

Преди турбината да влезе в играта, това е много спокоен и приятен градски автомобил. Смачкайте педала и ще забележите как за няколко стотни малкият спортист се изправя и започва яростно сменяне на предавки, а турбината има минимален лаг от няколко стотни, които са доста полезни във времето, в което може да прецените дали наистина имате нужда от ускорение или не. В спортен режим няма да го усетите.

Снимка: Webcafe.bg

Говорейки за режими, автомобилът разполага с три такива - спортен, My Sense и екологичен. Последният пести най-много гориво, намалява яростта на скоростната кутия и прави возенето приятно и спокойно. My Sense режимът е комбинация между двете и отговаря по всяко време на нуждите, а за спортният режим ще говорим малко по-късно.

Тук идва моментът, в който трябва да обърнем внимание на окачването. След като говорим за спортен "Hot Hatch", би трябвало да очакваме по-твърдо возене, усещането на всяко несъвършенство на улицата, както и болки в гърба, когато преминаваме през легналите полицаи. Такива обаче липсват, в повечето случаи можем да чуваме преминаването на гумите през дупки, но рядко самата машина ще се разтресе. Дори в завои, Clio се движи като високоскоростен влак.

Самото купе е изключително безшумно и в повечето случаи ще чувате само свистенето на вятъра. За да се насладите на съскането на турбината, трябва да бъдете с отворени прозорци. Друг интересен момент е, че цялата генерация на автомобила е изключително тиха.

Снимка: Webcafe.bg

По принцип спортните автомобили са въоръжени със саундтрак за разплакване на аларми, но Clio е различен. На високи обороти ръмжи като разярен рояк пчели и след дълъг път няма да ви принуждава да пиете аспирини, особено ако преди това сте шофирали машина с по-сериозни модификации. Добавете музика в цялата формула и ще се насладите на спокойствие и уют.

Ако в града тази машина е изключително цивилизована и удобна за управление, разполагайки с парктроник, камера и редица сензори, включително и опция за самостоятелно паркиране, на магистралата ще се запознаете с една друга черта - ускорението. Ускоряването до 140 км/ч при включване е мълниеносно. Може да чувате смяната на предавки, но самото купе няма дори да трепне, единствено обектите покрай вас започват да се движат по-бързо и по-бързо.

"Французинът" може да бъде конкуренция на доста по-мощните от него машини и с по-сериозно натискане на педала ще забележите как всички се отдалечават значително от вас.

Снимка: Webcafe.bg

Благодарение на екстри като автопилотът и асистента за спазване на лентата на движение можете спокойно да въведете координатите в GPS-a, да пуснете педала за газта и просто да се насладите на пътя. Често може да се почувствате дори излишен в този автомобил. На централния дисплей може да наблюдавате и безопасната дистанция спрямо автомобила пред вас. Адаптивният круиз контрол се ориентира по скоростта на автомобила пред вас и се грижи по всяко време за безопасността ви. Разбира се, това са приятни глезотии, които не бихте оценили в началото, но ако шофирате на дълги разстояния, тези опции ще ви помогнат много.

И тук идва време да обърнем малко повече внимание на спортния режим. Активирането му става точно с два бутона, дисплеят лумва в оранжева светлина, предоставя ви оборотомер и възможност да превключвате скорости с перцата на волана. Турбината повече не се колебае, забравяте за среден разход и други подробности - просто натискате педала и наблюдавате как скоростта се повишава драстично в геометрична прогресия.

По пътя към Бузлуджа, където има редица обратни завои, спортният режим защити смело състезателната серия на Renault. Спирачките стават значително по-агресивни и въпреки мократа настилка, малкото Clio продължаваше да стои изключително стабилно на пътя.

Снимка: Webcafe.bg

В този режим няма нужда да гледате моментния разход, погледът ви трябва да бъде единствено и само на пътя, седалките ви държат на правилното място и дори при по-резки завои може да се насладите на удоволствието и рева на двигателя. Дори и най-нежното натискане на педала ще ви залепи за седалката, докато муцуната на возилото се изправя моментално и продължава да съкращава метрите до следващия завой. Там, където пътят вече не позволяваше спортно каране, екологичният режим се превърна в перфектна опция за по-спокойно и бавно преминаване през неравностите.

В края на уикенда, след около 800 изминати километра, спортен режим, градско шофиране и разходка по магистралата, Clio отчете среден разход от 7,5 литра. Подозираме, че с малко повече опознаване и употребата на екологичен режим, този състезател ще може спокойно да задържи среден разход от 6/100.

Това обаче не е най-важната част от ревюто - по-важно е за кого е предназначен този автомобил. При всички положения не бихме могли да го наречем спортен автомобил, все пак същинските спортни машини често се лишават от климатироник, електроника в купето и дори радио, а всички изброени са налични тук. Спортните автомобили със сигурност ще докарат сериозни болки в гърба след продължително каране, особено по павета, но след цял ден в Clio, може да бъдете сигурни, че дори няма да усетите пътя. Освен това имате задни седалки, включително и възможност за поставянето на детски столчета, сензори за колани, сериозно количество въздушни възглавници и 360-литров багажник за обемни куфари и други вещи за транспорт.

Снимка: Webcafe.bg

Renault са запазили човешкия облик, но същевременно са балансирали всичко, обръщайки внимание на теглото, с чиято помощ двигателят може да превърне тази машина в истински състезател.

В заключение можем да кажем, че това не е Racing Line, а по-скоро перфектна линия, съчетаваща всичко, което бихте искали да получите от хетчбек. Това е машина, която позволява да се насладите на всичко, което може да предложи един спортен автомобил, но същевременно да намерите приложението му във всекидневния свят.

И нещо още по-важно - Renault Clio определено ще изпъква сред всички останали на паркинга.

 

Най-четените