Буре с динамит - така образователният министър проф. Тодор Танев определи съдържанието на учебниците, които според родителски организации са пълни с безумия. Танев се обяви за нов закон за училищното образование, неизменен приоритет на няколко правителства, тъй като сегашната учебна методика е тотално скъсване с „технологията на мисленето".
„Средното образование като че ли се е превърнало във висше. Този публичен протест е напълно основателен", коментира Танев.
Той отрече твърденията, че ГЕРБ са внесли законопроект, без да го съгласуват с него - въпросният законопроект е внесен в деловодството на Народното събрание от политици, а по обясненията на Танев МОН не знаели - и не било тяхна работа. „Не е съгласувана датата, на която се внася - не знаех точно кога", обясни министърът.
В предния мандат на ГЕРБ започна подготвянето на закона, който така и не бе приет. С него се въвежда домашно образование, а оценките до IV клас се премахват, за да не повтарят слабите ученици. ГЕРБ се отказа от задължителна забавачка за 4-годишните деца, която предизвика протести при обсъжданията преди две години.
Промените ще разделят основното образование на два етапа - начален от I до IV клас и прогимназиален - от V до VII клас. Остава външното оценяване след IV и VII. Средното образование също ще е разделено на две степени - от VIII до X клас включително, и от XI до XII клас, след което учениците се явяват на държавни зрелостни изпити.
„Ние трябва да се съобразяваме с даденостите в България, някои от тях са подпомогнати от своите семейства, други - не. Законът трябва да бъде гъвкав и мисля, че се върши в тази посока", допълни Танев.
Помощните училища в сегашния вид ще бъдат закрити, като вместо тях ще има центрове за подкрепа или училища, в които ще се помага на децата със специални образователни потребности, на които им е трудно да се интегрират.
В текстовете остава държавната помощ за децата в частните училища и детски градини от началото на 2018 година. Очакванията са до началото на следващата година законът да стане факт.
Странно разбиране има за образованието ни. Колкото пъти се каже, че сме на дъното в някоя класация в образованието, веднага отговора е, че не децата са слаби, а учебниците са им сложни. Следователно учебниците трябвало да станат по-прости....оттам и децата очевидно стават по-прости (с по-малко знания) и спиралата надолу се върти със страшна сила.