Доставчикът на гуми във Формула 1 Pirelli обеща на феновете и тимовете още по-интересни състезания през новия сезон в сравнение с 2011 - отново благодарение на по-агресивния подход на компанията при разработването на състезателните гуми.
Pirelli представи програмата си за новия сезон в Абу Даби, а специалистите на компанията обясниха, че разликите в представянето на отделните типове сликове ще намалеят, което означава по-труден избор на гуми за състезателните уикенди от страна на пилотите и отборите.
Ще гледаме нови стратегии, както и гуми с променена конструкция - това трябва да подобри сцеплението и управлението на автомобилите.
Президентът на Pirelli Марко Провера заяви следното: „Тези промени в гумите ще осигурят повече възможности за изпреварвания и така състезанията ще станат по-интересни. Сликовете ни ще са с още по-мека смес, което означава повече скорост и по-къс живот за гумите."
Отборите от Формула 1 отново ще ползват четири различни типа гуми, но сега разликата в представянето на отделните типове е намалена драстично. През 2011 разликите в рамките на една обиколка с два различни типа гуми достигаше 1,5 секунди, сега тази разлика е свалена на под една секунда.
Моторспорт директорът на Pirelli Пол Хъмбъри допълни: „Трябваше да направим някои промени в новите гуми и целта им е да се получат по-интересни състезания с по-изравнени сили.
„Разликата в представянето на отделните типове сликове е сериозно намалена. Миналата година, при секунда и половина разлика на обиколка, изборът на отборите беше лесен, сега целта ни е да свалим тази разлика до 0,8 секунди."
В сравнение с миналата година супер меките сликове остават непроменени, но другите три типа стават по-меки, а най-големите промени са при твърдите смеси.
„В сравнение с 2011 твърдите гуми сега с 1,5 секунди на обиколка по-бързи, защото при тях използваме по-меки смеси. Сега твърдите гуми са по-бързи от средно твърдите от миналата година - така че имаме сериозно подобрение по отношение на скоростта", обясни Хъмбъри.
Той обясни, че се надява Формула 1 да излезе от модела, по който протичаха състезанията в последните години - меките гуми да са толкова по-добри от всички останали, че тимовете да ги предпочитат за всяко състезание.
„Имаше състезания, в които тимовете се опитваха до последно да карат с гумите, които се представят най-добре, през 2011 това бяха меките сликове, което означаваше, че употребата на другите типове гуми беше минимизирана. Така от стратегическа гледна точка, вторият тип гуми просто не участваше в сметките", обясни Хъмбъри.
„Положихме доста усилия, за да подобрим издръжливостта на гумите, искахме да има по-малка разлика в представянето на гумите и още нещо - най-бавният тип гуми да се износват най-малко. Така отборите ще трябва да преценяват кои точно гуми да използват.
„Миналата година задачата пред тимовете беше лесна - всички залагаха на меките и изграждаха стратегията си около тях. Тази година искаме да е малко по-сложно."
В Pirelli се надяват, че и през 2012 ще се запазят състезанията с много спирания в бокса - от компанията се надяват всеки пилот да спира два или три пъти при механиците си в рамките на едно надбягване.
„Миналата година стигнахме до 2,2 или 2,3 спирания в бокса средно на състезание - обясни Хъмбъри. - В някои стартове имаше по две, в други - по три, а трите бяха най-доброто решение. На феновете също им харесва тръпката при спиранията в бокса. Все още обаче не сме виждали новите болиди и не знаем на какво са способни те, но скоро ще разберем. Според слуховете, сега колите ще са с много по-слабо аеродинамично пристискане. Но във Формула 1 не винаги слуховете се оказват верни.
„На теория, през 2012 състезанията трябва да са по-интересни, но засега можем само да се надяваме, че ще стане така."