Уебър: В Red Bull подкрепяха Фетел

След две години мълчание бившият пилот от Формула 1 Марк Уебър най-после призна това, за което медиите пишат от години: че в Red Bull той е бил ощетяван за сметка на протежето на компанията Себастиан Фетел.

Тази седмица излиза автобиографичната книга на Марк, а той разказа за част от информацията в нея пред австралийска телевизия.

Естествено, феновете се интересуват най-много от скандала в Малайзия през 2013, когато Фетел не спази заповедите от бокса и открадна победата на Уебър, което до доведе до окончателния разрив между двамата, а малко по-късно Марк обяви, че напуска тима и Формула 1.

Марк разказа и за отношението на шефовете на тима към него още от 2010 година, когато двамата със Себ бяха претенденти за световната титла във Формула 1. В началото всичко е започнало с фаворизиране на германеца от страна на шефовете на тима и предимство за Фетел при получаване на новите части за болидите, без значение как се представят двамата с Марк в шампионата.

„Точно бях спечелил предишните две състезания, като водих в тях от старта до финала и за следващия старт получаваме ново задно крило - даде пример Уебър. - Изненадата беше, че новото крило отиде веднага при Себ."

Марк допълни, че шефовете на тима са изпуснали контрола над Фетел още през 2010, когато са полагали сериозни усилия той да е „щастлив", като оттогава е и друг скандал в тима - в Турция Фетел блъсна отзад Марк, който водеше в състезанието и така Red Bull подари победата на McLaren.

„Шефовете искаха Фетел да е щастлив, може би защото аз бях по-възрастният пилот, а той имаше по-голям потенциал за развитие - обясни австралиецът. - Аз бях този, който трябваше да обира негативите."

В Малайзия през 2013 Фетел пренебрегна заповедите от бокса да не атакува Уебър, който беше начело след вторите спирания в бокса и двамата да запазят позициите си до финала. Двамата получиха нареждания по радиото да намалят оборотите на двигателите си и да запазят ресурса им, но точно тогава Фетел предприе редица атаки срещу Марк, който вече беше направил това и успя да го изпревари. След финала Уебър заяви на подиума, че както всеки път и сега на Фетел ще му се размине, въпреки че не е изпълнил нареждането на шефовете си.

„След като слязохме от подиума, Себ дойде при мен и каза: „Трябва да поговорим. Току-що се издъних много сериозно." Отвърнах му: „Да, да поговорим, но другата седмица".

На следващата седмица, когато беше стартът в Китай, Себ изненада всички с арогантното си поведение пред медиите и обясни, че уважава Уебър като пилот, но не и като човек и отново би нарушил правилата, за да му открадне победата.

„Не знам с кого беше говорил междувременно Фетел, но позицията му се промени, а това, което каза се отрази на отношенията ни. След това двамата не можехме да се гледаме."

Според Уебър, вината за това носят шефовете на тима Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко, които угаждаха на прищевките на Фетел и така и не успяха да наложат авторитета си в тима.

„Шефовете на отбора не можеха да ни контролират на пистата, те бяха беззъби", обясни Марк, който през лятото на 2013 унизи Хорнър, като му съобщи 2 часа преди Porsche да го обяви за свой пилот, че напуска тима и Формула 1 в края на сезона.

Сега Марк призна, че двамата със Себ поддържат добри отношения, като на няколко пъти са се виждали и си говорели нормално.

„Себ е постигнал много повече от мен във Формула 1, той е страхотен пилот и аз не му завиждам за успехите - призна Марк. - Повечето от тези успехи са напълно заслужени."

След състезанието в Малайзия през 2013 феновете по пистите освиркваха Фетел в продължение на цяла година и спряха едва когато той и Red Bull изпаднаха в криза през 2014 и изостанаха в класирането.

Новините

Най-четените