Лого ли бе да го опишеш

Специалистите по маркетинг твърдят, че доброто лого трябва веднага да привлича вниманието. От друга страна, когато за логото ти говорят всички, това не винаги значи, че се справяш добре. Понякога е нужно някой зложелател онлайн просто да завърти знака, за да започнат шефове, пиари и маркетинг специалисти да се червят пред камерата.

Друг път, дизайнерите просто не си представят какви интерпретации може да има някоя извивка, направена от тях почти машинално. Това ставаше особено често преди години, когато безразборната употреба на компютърни ефекти правеше всичко „модерно". Въпреки това, все още се случва хората да се хванат за главата при вида на логото, за което някой е дал стотици хиляди.

И не, не става въпрос за вдъхновеното от съвършената кулинарна форма на омлета туристическо лого на България, нито за сниманите с десния бутон на мишката кадри от представянето му. През 2007 г. във Великобритания имаше не една и две широко отворени усти, когато се разбра, че дизайнерът Волф Олинс е прибрал близо 800 000 долара за излязлото сякаш от 1981 г. ръбато и розово олимпийско лого.

В други (по-евтини, надяваме се) случаи, можем да си обясним решенията на дизайнера единствено с теориите за скритите проявления на неудовлетворените сексуални желания. Трудно е да си отговорим, обаче, какво си е мислел човекът, който е работил по поръчка на католическата църква през 1973 г...

По-горе ще видите подборката на demilked.com от лога, които е странно, че не са докарали побой на авторите си.

#2 Блуждаещ читател 09.03.2013 в 09:26:41

На фона тези, нашето е песен.

#3 panopsihikum 09.03.2013 в 10:35:16

"Аналогията" между надлъжен разрез на п***а и глава на кравоч е убийствена

#4 Оня Дето Го Трият 09.03.2013 в 11:52:20

Ужасно. Чувствам се като вдовица - навсякъде виждам пениси

#6 Scooby Doo 09.03.2013 в 16:40:40

В нашия омлет отгоре има цици.

#8 Rodrigo Diaz de Vivar 09.03.2013 в 21:11:57

Трябва да си доста болен мозък, за да виждаш във всичко пениси, свирки, ебня и курове. Мисълта ми е, че на един чекиджия всичко му изглежда еротично. И ако от demilked са изфращяли онанисти, 'що аз трябва да се впечатлявам. А и за мен, най-големият е Лучано Бенетон, ако ще "моралистите" и десет тона камъни да хвърлят по неговите реклами. Шокиращата реклама продава, това е истината. Всичко друго са превземки.

#9 pepe 10.03.2013 в 00:20:58

И какво точно "продава" примерно първото лого? За разлика от нашето, първото лого в тази подборка е съвсем професионално направена изцепка. Което го прави още по-смешно де. Второто е леко /незнамкаквоточно/-френично и е трудно да се подложи на някаква разумна оценка, а някой други изглеждат като малко евтинички напъни на пишман професионалисти. В други търсенето на сексуален контекст ми се вижда малко пресилено, не и в първото обаче, имайки предвид скандалната ситуация то избива рибата . А това с червеното слънце - нещото отдолу по ми прилича на нещо механично, как мислите? Само А-стайл ми се струва, че може да е нарочно. Ама да сравняваш Benetton или даречем Sisley /освен това при тях и не става дума за лога де, което също е не е съвсем без значение/ с тези... ?

#10 panopsihikum 10.03.2013 в 01:27:55

Скууби, това над нашия омлет е ГЪЗ, не са цици.

#11 Rodrigo Diaz de Vivar 10.03.2013 в 09:30:16

@pepe "И какво точно "продава" примерно първото лого?" Нищо. Но ако не беше точно такова нямаше да знаеш, че съществува "Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission", нали? А сега знаеш. Което значи, че логото си е свършило работата. Да прави впечатление, да рекламира, да буди интерес, макар и с обратен знак. Да, можеше да сложат две очички на детето и да се разсеят всякакви съмнения, относно позицията му спрямо свещеника, но щеше ли някой да обърне внимание на това лого? Относно Benetton, не сравнявам лога друже. Сравнявам рекламни подходи. Идеята ми беше, че шокиращо нарушаваща добрия тон реклама е по-въздействаща от безличната, робуваща на общоприетите стереотипни норми.

#13 Rodrigo Diaz de Vivar 12.03.2013 в 00:45:28

Thea Atanasova "Родриго тук дискусията е за лога, а не за рекламни приоми. Има доста голяма разлика." Ако можеш да ми обясниш разликата, моля? Каква точно е целта на логото? Да се яде ли, или да привлече внимание? Имаш ли представа каква е дефиницията на "реклама"? Тo turn the mind or attention - простичко. Да си чак толкова руса ... не си, изненадваш ме с подобни глупотевини.

Новините

Най-четените