Магазинът жужи като кошер, часът е малко след 2 следобед. Хората обикалят между щандовете, избират, бърборят или просто разглеждат, а при тази гледка си мисля, че всяка добра идея има нужда от своя енергичен двигател.
Именно затова съм в Kaufland. Този път няма да съм част от пазаруващите, а ще се срещна с един истински генератор на успешни бизнес идеи - Диана Костова.
Към името ѝ върви постът на ръководител направление Централно управление на недвижимостите, но усмивката и топлото посрещане на място са далеч извън строгия корпоративен протокол.
Диана е в Kaufland България повече от 14 години, а от година и половина е на вече споменатия пост.
Има сериозен кариерен път зад гърба си, но уточнява, че като немски възпитаник е привлечена от пословичната немска дисциплина и изпълнителност и именно това я убеждава, че Kaufland България е правилното място за нея.
Диана започва като младши търговец в отдел "Снабдяване" и бързо започва да се изкачва нагоре.
Костова демонстрира развит бизнес нюх по въпроса с кои обекти Kaufland България да работи и да включи "под покрива" си. Диана с удоволствие разказва за стратегията на Kaufland - всичко да е на едно място - хипермаркет, кафетерии, заяведения за хапване и голям избор от други услуги.
Стратегията е колкото простичка, толкова и гениална - влизаш на пазар в магазина, след това можеш да свършиш и всички ежедневни задачи като да минеш през аптеката, да си платиш сметките, а и да се ободриш с едно горещо кафе или да хапнеш пица.
Имам късмета да видя колко точно работещ е този модел само с едно оглеждане. Докато разговаряме оживено с Диана, зад мен две дами ядат пица с видимо задоволство, друга жена си купува прясно изпечени ядки.
Обектите около нас са също толкова оживени и всички пазаруващи мога да свършат задачите си наведнъж.
Диана уточнява, че за нея и за Kaufland е важно да избират наематели, които са атрактивни за клиентите и предлагат стоки и услуги, които ще са от полза. "Целта е наемателите да привличат и допълнителни свои клиенти", допълва тя.
"Да си направиш седмичния пазар, да си платиш битовите сметките, да посетиш банков клон, да изпиеш чаша кафе без да се налага да спираш никъде другаде - това е нашата цел", продължава с обясненията си Диана.
За Диана е еднакво мотивиращо да работи както с утвърдени брандове, така и с млади компании. "Успехът е резултат от активно следене на пазара", е нейното кратко обобщение.
По същата логика екипът на Диана Костова се насочва към Pizza Lab - бранд, който добре познаваме от обектите му в столицата и други градове.
Специалистите от Отдаване под наем контактуват Кристиан Велев, собственик и основател на пицарията и така се стига до пилотния обект. "Не се замислихме много, защото Kaufland са интернационален бранд с голяма посещаемост от всички възрастови групи", обяснява Кристиан как е решил да отвори Pizza Lab именно в Kaufland в кв. Витоша.
Действително освен дамите, които се наслаждават на пицата, минават и ученици, както и деца с техните родители. Хапването става и на място, но горещата пица може да бъде отнесена и за вкъщи в кутия.
Pizza Lab започва през 2014 г., когато Велев решава, че клиентът трябва да има свобода, особено щом става въпрос за кулинарен култ като пицата.
"Клиентите могат да си направят каквато пица пожелаят, при това с невероятна бързина на изпичане - ето това е нашата идея", посочва още Кристиан, който отбелязва, че вижда голям потенциал в бъдещото си сътрудничество с веригата магазини.
До отварянето на Pizza Lab в Kaufland също се стига по доста бърз начин. И Велев, и Диана казват, че процесът е отнел малко повече от три месеца. На мен ми звучи като космическа скорост, но двамата се усмихват и явно го приемат за напълно нормално.
С не по-малка заявка да промени начина, по който пазаруваме и след това отдъхваме, в партньорство с Kaufland се включва и кафетерия COMPARTIDO.
Нешо Пелтеков не крие, че пандемията и противоепидемичните мерки са били труден период за младата копания, която основава заедно с още трима сътрудници. Сега обаче идва така очакваното "завръщане към нормалното", а заедно с това и партньорството на COMPARTIDO с Kaufland България.
"Хората започват отново да се събират и именно на това искаме да наблегнем - на споделеното изживяване", посочва Нешо. Кафетерията се намира в магазина Kaufland в кв. Банишора, но Пелтеков също уточнява, че се обмисля разширяване на бизнеса.
В COMPARTIDO се предлага сто процента кафе Арабика от Колумбия и Бразилия. Приготвянето на кафе там е равносилно на истинска наука, при която, както обяснява Нешо, клиентът има възможността сам да избере степента на изпичане на кафените зърна.
И тъй като фокусът е не само върху качественото кафе, а и върху цялостното изживяване и събирането с приятели, в кафетерията ще се предлагат и разнообразни солени и сладки придружители на кафето, както и ръчно изработени шоколадови изделия.
"Всичко е натурално и се приготвя на място, а ако не - е от внимателно проверени източници", подчертава Нешо.
Знам, че звучи банално, но след разговора ми с него и с Кристиан Велев, не мога да се сдържа и да не попитам Диана какви са бъдещите планове в тези колаборации.
"Това са пилотни обекти и ако се окаже успешно сътрудничеството ни, ще бъде началото на едно по-задълбочено партньорство", казва тя.
Костова уточнява, че този модел вече е доказал своята ефективност - стартира се с един пилотен обект и впоследствие се преминава към разрастването му.