Безпрецедентно офроуд преживяване - това обещава първият компактен електрически Jeep, гордо наречен Avenger.
Да превърнеш подобна класика в електромобил винаги е нелека задача. Много от феновете на шофиране през насечен терен все още са категорични, че техните любими мускулести всъдеходи няма как да са електрически, просто защото няма да издържат на натоварването.
И още нещо - високо в планините и по офроуд терените няма зарядни станции и да закъсаш с паднала батерия на колата именно там никак не е добра идея.
В това отношение електрическият Jeep няма да е най-разумното решение, защото пробегът му в идеални условия е 400 км.
Компанията обещава, че в градски условия изминатото разстояние може да достигне 500 километра, но това за момента е на теория и отново взима предвид само идеални условия на шофиране. За сметка на това към еко, нормален и спортен режим на шофиране са прибавени такива, наречени кал, пясък и сняг.
Това и първият електрически Jeep с изцяло предно задвижване. Avenger има параметри, по-близки до SUV, отколкото до пълноценен офроуд автомобил. Гумите му са 18-инчови, а базата е с дължина 4,1 метра, тоест по стандартите на Jeep Avenger е по-скоро мъник.
Във външния дизайн няма особено много изненади. Електромобилът е снабден с имитация на предна решетка, точно както събратята си с двигатели с вътрешно горене. Джантите са със същата форма, с която са при Jeep Renegade и Jeep Wrangler. По-модерен вид придават леко изтеглените предни фарове.
Jeep Avenger се задвижва от един електромотор, който предава мощта си към предните гуми и който достига до 154 конски сили.
"Той е модерен, забавен и компактен и ще допадне на клиентите, които търсят способен, електрически и модерен изцяло електрически Jeep", се казва в официалното изявление на компанията.
В точно тази насока е и цветът на електромобила на продуктовите снимки - златистожълт с черна броня и покрив. Интериорът също е съобразен с тази заявка и Jeep Avenger е снабден с качествен 11-инчов екран на инфотейнмънт системата.
Предното табло има слотове за зареждане на устройства и специален холдър за бутилка за вода от 1,5 литра. Като втори ред под таблото е обособен и рафт за съхранение на дребни предмети като слънчеви очила, смарт устройства, ръкавици и други. Багажникът e с обем от 370 литра.
Jeep Avenger вече беше показан на автоизложението в Париж и би трябвало да е в шоурумите на компанията още в началото на 2023 г.
Заради параметрите и пробега си към момента електромобилът ще се предлага само в Европа, защото в САЩ едва ли ще има интерес към подобна кола. За територията на Северна Америка остават запазени двигателите с вътрешно горене и по-едрите модели на Jeep.
Все пак брандът разработва и 4x4 версия на Avenger, която ще е с по-голям пробег и евентуално ще достигне до американския пазар. Този вариант обаче е все още на ниво концепция, която може да бъде представена официално най-рано през 2024 г.
Дотогава Jeep Avenger ще се произвежда в завода на компанията в Полша.