Никой не може да попречи на американците да обичат огромните, свръхмощни, свръхпроходими автомобили.
В САЩ дотолкова харесват едрогабаритните коли, а брандове като Ford и Chrysler се надпреварват да предлагат от SUV - нагоре.
По-интересното е, че американските стартъпи като Rezvani също влизат в състезанието кой ще продава най-мускулестото чудовище на четири, а защо не и на шест гуми.
Най-новото предложение от компанията се казва Hercules и още на пръв поглед си личи, че името е много точно подбрано.
Този автомобил, както и много други, започва като смел проект, който не се знае дали въобще някога ще се осъществи.
Постепенно идеята за Rezvani Hercules се избистря, като от хрумване за пикап 4x4 се стига до още по-голям пикап 6x6 със задвижване и на шестте гуми едновременно и вид, по-близък до танк, отколкото до автомобил.
Въпреки внушителния си вид пикапът не тежи повече от стандартен джип от средния клас и е с тегло малко над 2100 кг. Въпреки това е снабден със специална спирачна система с осем бутала и 16-инчови ротори, за да се осигури така необходимата за Hercules спирачна сила.
Излишно е да посочваме, че тези ротори са по-големи от гумите на доста от по-компактните коли.
Rezvani ще предлага и военна версия на пикапа, която ще е с бронирани стъкла и бронирани панели по шасито. Военизираният вариант на Hercules обаче надхвърля теглото от 3620 килограма.
Пикапът разполага с 1300 конски сили, а общата дължина на базата му е 4,45 метра.
Двигателят му е шестцилиндров и е директно взет от Jeep Gladiator, но клиентите ще имат и възможността да си поръчат модела с осемцилиндров 7-литров двигател. Като избор по подразбиране купувачът може да си хареса между войнишко зелено и цвят, наречен "перлено бяло със сатенен финиш".
Дори и стандартната версия на Rezvani Hercules разполага с подсилени врати с електронно отваряне, подсилен преден капак и багажник и термална система за нощно виждане. Пробегът на пикапа с едно наливане на гориво надхвърля 2900 километра.
Интериорът на автомобила отговаря напълно на силната му, но и леко шантава външност. Седалките са от естествена кожа и са с подсилка, която няма как да не ни напомни "плочките" на мускулест мъжки корем. Има избор между черна, червена и кремава тапицерия.
Въпреки че колата е снабдена с приличен дисплей на инфотейнмънт системата, индикаторите за скоростта и оборотите са разположени точно пред очите на водача. Немалка част от функциите могат да бъдат контролирани и от бутоните на волана.
Цената за базовия модел на Rezvani Hercules започва от 195 хил. долара, което никак не е малко дори и за подобно чудовище.
Военизираната версия пък започва от 259 хил. долара, а вариантът с абсолютно пълен пакет от технологии и защити достига 700 хил. долара.
От компанията обаче подчертават, че всеки, който иска по-изгодна цена, може да влезе на сайта на бранда и да модифицира по своя вкус Hercules.