Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Суперяхтата на династията Gucci - плаващ къс история

Още при създаването на Creole тя е описана като една от най-красивите яхти в света Снимка: Getty Images
Още при създаването на Creole тя е описана като една от най-красивите яхти в света

За всеки уважаващ себе си милиардер е важно да има суперяхта.

С такава се фукат Джеф Безос, Марк Зукърбърг, Лари Пейдж... само че модата на суперяхтите е наложена не от технологичните гении, а от фамилията, която властва и на модния подиум - Гучи.

Самият Маурицио Гучи през 1983 г. придобива яхтата Creole - 65-метрово чудо на стила и изискаността. Но и преди това тя има бурна история.

Още при създаването на Creole тя е описана като една от най-красивите плавателни яхти в света.

Машината излиза от завода в Обединеното кралство през 1927 г., като корпусът ѝ е изцяло дървен. Дизайнът е дело на най-добрия за времето си - инженерът Чарлз Е. Никълсън, който още тогава е категоричен, че е създал шедьовър.

Освен ослепителна, яхтата е и бърза и пъргава и развива до 17 възела в час.

Това е причината през Втората световна война тя да бъде зачислена към Кралския флот на Великобритания и да патрулира из Средиземно море. Именно тогава от палубата са премахнати платформите, които служат за сервиране, слънчеви бани и други екстри.

След края на конфликта, разбира се, са възстановени до оригиналния им вид. Когато Creole пък попада в ръцете на Маурицио Гучи, той влага милиони, за да ѝ вдъхне още повече блясък, вдъхновен от мастиленочерния корпус на яхтата и огромните ѝ платна.

Алегра Гучи - дъщерята на Маурицио - казва за Creole, че е икона, която трябва да се поддържа в перфектен вид.

Пред Rob Report Алегра уточнява, че в това влиза редовно лакиране на корпуса, освежаване на месинговите детайли и подмяна на платната. Creole обаче се отплаща щедро не само защото впечатлява всеки, който я погледне, но и защото се оказва невероятно гостоприемна.

На борда ѝ са снимани имена като София Лорен, испанската кралска династия и принцеса Даяна.

Те са посрещани в умишлено издържан в стила на 20-те и 30-те години на миналия век интериор, който изобилства от разнообразни видове дървесина, злато и месинг и меки материи като велур.

Суперяхтата има 16 комфортни просторни каюти, подобни на апартаменти, и 11 по-малки и уютни каюти за гости.

Някои модерни яхти не отстъпват по нищо на Creole. За уникалната Kismet и нейния смайващ лукс разказваме тук:

Палубата на Creole е разделена на отделни тематични зони - за отдих, за хранене, ниска мебел за кафе и аперитиви, пространство за шезлонги и почивка под слънцето и по-високи платформи за съзерцаване на морето.

След внезапната и трагична смърт на Маурицио Гучи Алегра наследява яхтата и поема и отговорността да пази блясъка ѝ.

В разговора си за Rob Report тя не крие, че разходите само по поддръжката на черния лак са 2 милиона долара годишно. През това време Creole трябва да бъде извадена от водата и да преминава и през пълна профилактика на двигателя и другите си части.

Онези, които на свой ред искат да се докоснат до магията Gucci, могат да наемат яхтата за 190 000 евро на седмица.

Алегра Гучи обаче е убедена, че за момента няма никакво намерение да се разделя за постоянно с Creole. Тя се смята за пазителка на машината и подчертава, че пред суперяхтата тепърва има много морски мили за изминаване.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените