Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Tesla Cybertruck: Чудовище от почти четири тона в изумително лошо изпълнение

Tesla Cybertruck има редица проблеми Снимка: Tesla
Tesla Cybertruck има редица проблеми

Първите кадри на Tesla Cybertruck в действие вече са налице, както и малко повече подробности около параметрите на пикапа.

И, както често се случва с идеите на Илон Мъск и тяхната реализация, въпросите си остават повече от отговорите.

Нова доза чудене какво въобще си мисли предприемачът и как смята пикапът му да успее идва, след като част от федералната документация става медийно достояние.

Документите, които компанията подава към федералните власти, сочат, че електромобилът ще е тежък. Всъщност може би прекалено тежък.

Според официалните данни, предоставени от Tesla към регулаторите, Tesla Cybertruck тежи малко над 3,6 тона без багаж и 4 тона с максимален товар.

Снимка: Tesla

По принцип електрическите пикапи са си тежки, защото освен масивно шаси имат нужда и от по-големи батерии.

Само че ако трябва да направим сравнение между чудовище като Ford F-150 Lightning и Tesla Cybertruck, вторият тежи с почти два тона повече въпреки малко по-компактния си вид.

Както уточняват от "Си Ен Ен", тази информация става ясна от VIN (Vehicle Identification Number), където теглото на автомобилите и електромобилите е изрично упоменато.

Друго разочарование за онези, които са се канили да си купят Tesla Cybertruck, е липсата на вариант със задвижване само на предните или на задните гуми. Това ще направи пикапа по-тромав спрямо конкуренцията, а и по-скъп заради задвижването 4x4.

Базовата цена, обявена от Tesla, е 40 хил. долара - с около 10 хил. по-малко от Ford F-150 Lightning.

Ако се съди по първите готови бройки, дори и тази цена е висока за пикап, чиято изработка не е особено качествена.

През уикенда на 11 и 12 ноември блогърът Даниел Голсън вижда с очите си как шефът на дизайнерския отдел на Tesla - Франц фон Холцхаузен - обикаля из заведенията в Малибу със собствен Tesla Cybertruck в невиждан до момента матово черен цвят.

"Виждал съм стотици прототипи в кариерата си - от ранни тестови прототипи до почти готови модели - но никога не съм виждал автомобилен производител да представя нещо в толкова лошо качество и то толкова напред в разработката му", пише Голсън.

Кадрите, които той прави на пикапа, показват, че електромобилът не е боядисан с някоя готина черна боя, а е покрит с евтин винил. По него ясно личат първите драскотини, както и въздушни балончета, останали под винила при лепенето.

Между отделните панели има видими разминавания и луфтове, достатъчно широки да мине кутре през тях.

"Пластмасовите части като калници и брони също не изглеждат особено издръжливи", продължава Голсън за Tesla Cybertruck.

Той отбелязва и други недостатъци - чистачката на пикапа няма защитно покритие, видимостта от предното стъкло е ограничена, а острите ръбове на електромобила ще са особено уязвими дори и при леки удари.

Самият Мъск е наясно, че производството и пласирането на Tesla Cybertruck ще бъде предизвикателство.

"Искам да подчертая, че ще е много трудно да започнем серийното производство на пикапа и след това да задвижим паричните потоци от него", обяснява той в отворено писмо до екипите на Tesla.

Въпреки това първите предварително поръчани бройки от Tesla Cybertruck трябва да са при купувачите си до три седмици.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените