Комисията за защита на конкуренцията наложи санкция в размер на над 550 000 лева на „Данте Интернешънъл" СА („Dante International" SA), Румъния заради рекламната кампания „Черен петък" (Black Friday) през 2013 година. Глобата е 4% от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. и се обявява точно в деня, в който компанията провежда тазгодишния си "Черен петък".
Дружеството е санкционирано и заради рекламната кампания „1+1 гратис Tassimo" (от март месец тази година) с глоба на стойност 206 831 лв., или 1,5% от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.
Глобите са постановени след потребителски сигнали.
Рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията „Черен петък" имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите, посочват от КЗК.
За „1+1 гратис Таssimo" Комисията посочва, че фирмата предлага на клиента при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно", което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина - по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това противоречи на добросъвестната търговска практика, защото чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери се извършва нарушение, което може да увреди конкурентната среда.
eMAG.bg ще обжалва наложената глоба
От компанията разпространиха до медиите изявление, в което се посочва, че най-големият електронен магазин в Централна и Източна Европа ще обжалва глобата, защото счита, че тя е необосновано висока и не отговаря на цитираните в решението нарушения.
От компанията посочват, че те са предложили на клиентите си "Черен петък" първи през 2013 година - кампанията, заради която са санкционирани, с което са им предоставили възможност да се възползват от атрактивна шопинг кампания с добри цени и услуги.
"95% от всички респонденти в изследване, направено от компанията, които са участвали в миналогодишната кампания, казват, че са доволни от своите поръчки и възнамеряват да пазаруват отново на eMAG.bg, посочват от компанията.
"Подобни шопинг кампании са печеливши както за купувачите, които се възползват от добрите сделки, така и за местната икономика. Считаме, че такива силни кампании създават добра конкурентна среда, защото карат останалите компании да предлагат по-добри условия и цени", пишат от eMAG.bg и дават за пример резултатите от началото на днешния "Black Friday". В сайта си eMAG.bg публикува информация за резултатите от днешната кампания, започнала в 7,26 часа. 3 часа след старта са продадени 70 000 продукта на обща стойност над 6 300 000 лв. До 16.00 часа стойността на поръчките вече е над 11 000 000 лева.