В днешно време, когато и най-твърдите понятия придобиват нюансите на индивидуалното тълкуване, най-правилно може да определим какво е вдъхновяващ лидер през личните истории.
Ето защо ви запознаваме с Поли Нинова - ръководител на "Маркетинг и потребителско изживяване за категория бездимни продукти" във "Филип Морис България".
Поли е сменила няколко длъжности в компанията, заставала е начело на редица проекти и може да сподели опит как непрекъснато да вървиш нагоре, да изваждаш нови страни от характера си, да се обогатяваш на личностно ниво и в същото време да си незаменим кадър.
Личната ѝ рецепта е сбор от мироглед, характер и професионалните възможности, които настоящото ѝ работното място не спира да ѝ предлага, откакто е прекрачила прага му.
"Дойдох от фармацевтичната индустрия, която е много консервативна - работи се по стриктни правила в изключително строга йерархия. И беше приятна изненада за мен, когато отидох във "Филип Морис България", защото там може да звъннеш на когото си поискаш и той ще ти помогне за 3 минути. Имаш супер достъп до абсолютно всички хора", споделя Поли в интервю за Webcafe.bg.
Първата ѝ позиция е в научния отдел. Използвайки опита ѝ във фармацията, компанията възлага на Поли да осигури достъп до научните данни зад новия за времето си бездимен продукт IQOS (който този месец навършва 10 години в световен мащаб и 7 в България), както до медицинските специалисти, така и до пълнолетните пучаши в страната.
Година и половина по-късно Нинова се прехвърля на лидерския пост в "Корпоративни комуникации", а след разговор с тогавашния изпълнителен директор се решава и на още по-голямо предизвикателство - съгласява се да оглави търговският отдел, макар че на хартия не е имала опит в търговската сфера.
"От отдел, в който имаше двама души персонал, станах шеф на цялата търговска сила с над 450 човека персонал. Нямах никаква представа как ще се оправям с тези хора. Не бях продала и една дъвка в живота си", спомня си с усмивка Поли.
Макар че началото е стресово, екипът, който я посреща, е страшно подкрепящ и за кратко време я превръщат в "истински търговец". Така натрупва достатъчно опит, за да тества уменията си и в маркетинга.
На 1 декември ще стане една година, откакто Поли ръководи "Маркетинг и потребителско изживяване в категория бездимни продукти", но вече има зад гърба си редица идеи и кампании, с които може да се похвали.
Така например по отношение на колаборации със световни и локални артисти маркетинг екипът се ориентира към сътрудничество с дизайнера Антония Йорданова.
За Поли работата с артисти е ключова, за да поддържат интереса на клиентите си, тъй като днешният потребител иска непрекъснато да бъде изненадван с нещо ново и различно. Но независимо каква кампания се подема, важното е идентичността на бранда да остане непокътната.
"Щастливи сме, че правим нови неща, но на първо място винаги е брандът. Искаме като влезеш някъде, да си кажеш, че това е IQOS. По същия начин например правим витрините на бутиците си. Намерихме изпълнители, които са аранжирали витрините на Louis Vuitton. Българи, с които направихме и нашите витрини", казва Поли.
Изживяването на потребителите също е съществено звено в маркетинга под нейното ръководство.
Нинова споделя, че в екипа ѝ има 10-12 души, които следят отблизо коментарите на клиенти за промоциите и продуктите. Те не само събират данни, а посочват какво се харесва на потребителите и какво те искат да се промени, на база на което компанията взима своите решения.
Според нея в следващите години маркетингът ще се развива именно в тази посока - по-тясна връзка с клиентите и по-силен фокус върху индивидуалността на марката, така че тя да се отличава на пазара.
За Поли от полза за създаването на емоция към бранда е следенето на тенденциите и тяхната интерпретация. Модата също е добър учител, що се отнася до отношението към детайлите и цялостната естетика както към продуктите, така и към нещо по-голямо.
От смяната на различни роли във "Филип Морис България" Поли е разбрала, че човек винаги има какво да научи. Винаги има шанс да развие неподозирани страни на характера си и въпреки че всяко едно начало по презумпция е плашещо, да докаже на себе си, че е способен на повече.
За да стигне дотам обаче, трябва да се стреми към развитие. И да не се страхува, че всеки избор е доживотен.
Поли казва, че когато се връща в България след следване в Германия, именно този светоглед е поддържал оптимизма ѝ. Нито за момент не е оставала с усещането, че след прибирането в родината няма път назад, а напротив - ентусиазирала се е от възможността за нещо ново.
Характерът ѝ е такъв, че непрекъснато иска да се учи, да излиза от зоната си на комфорт.
Но е наясно, че има много хора, които лесно се завъртат в цикъла от рутина и трудно излизат от него. Поли разбира вълнението от новите задачи на този тип хора и се стреми да ги насърчи, за да им помогне да израснат.
Подходът в компанията е любопитен - на четвъртата или петата година от назначаването на всеки служител анализират силните и слабите му страни и му посочват в каква посока може да се развие.
Като завършек казва, че покрай съпруга си - победител във формата MasterChef, се е убедила, че човек има нужда да му се случват нови неща. Да се изненадва и да се предизвиква, така че да се чувства горд със себе си.
А когато работата е приключила и виждаме как оставяме положителна следа след себе си, можем да си отпочинем. В нейния случай - в компанията на двете ѝ момчета.