Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Крадците на филми купуват повече

Средно пиратът разполага с 2900 незаконно изтеглени музикални файла и към 90 филма Снимка: Getty Images
Средно пиратът разполага с 2900 незаконно изтеглени музикални файла и към 90 филма

Хората, които незаконно теглят филми, обичат да ходят на кино и нямат нищо против да плащат, за да гледат филми, показват изследвания.

Пиратите на филми като цяло е по-вероятно да са по-заможни и да изпитват по-малък страх от това да ги заловят, отколкото събратята им, слушащи крадена музика, констатира проучването, което е първото, анализиращо разликата между филмовото и музикалното пиратство.

Икономистът Джо Кокс от университета в Портсмут, който е сред авторите на изследването, заявява: "Интересно е да установим, че хората, които незаконно са изтегляли големи количества филми, продължават да плащат за законно потребление на музика в много по-голяма степен от изтеглящите музика."

Зрителите на пиратски филми също така е по-вероятно да намалят незаконните си действия, ако смятат, че така вредят на индустрията, в сравнение с тези, които незаконно изтеглят музика, констатират Кокс и колегата му икономист от университета в Портсмут - проф. Алън Колинс.

Пиратите на първи с технологиите

Учените са анализирали резултати от проучване сред над 6000 души на възраст между 7 и 84 години във Финландия, за да изследват нагласите на хората, които незаконно свалят филми и музика от Интернет.

Филмовите пирати като цяло е било по-вероятно да живеят в големи градове и да са сред първите потребители на нови технологии, твърди изследването, публикувано в изданието Journal of Behavioural and Experimental Economics.

"Една от причините, поради които пиратите на филми са различни, е, че изтеглянето и споделянето на филми е свързано с много по-високи технологични изисквания," казва Кокс. "За него е нужна по-висока скорост на Интернет връзката, повече пространство за съхранение на големите файлове и достъп до по-широка гама от устройства за възпроизвеждане, отколкото при нелегално свалената музика, която вече е станала относително проста, бърза, евтина и леснодостъпна.

"Не е изненадващо обаче да установим, че най-масовите пирати и на филми, и на музика като цяло са по-младите мъже," допълва Кокс. "Те притежават уменията, мотивацията и оборудването, за да се снабдяват ежемесечно с огромни количества музикални записи и филми, без да плащат за тях."

Пиратите притежават средно 2900 музикални файла и 90 филма

Предишни изследвания констатираха, че хората, които крадат съдържание през мрежата, също така е по-вероятно да купуват по законен начин съдържание, отколкото тези, които нямат нелегални филми и музика. Пиратите често са по-големи потребители на медийно съдържание. Установено бе, че незаконно споделящите файлове в САЩ и Германия са купували 30% повече музика.

Сред причините, посочени за изтеглянето незаконно на файлове, е и пестенето на пари, достъпа до материали, които не са публично достъпни или стават достъпни преди официалния им дебют, и дори "подпомагане на творците да заобиколят звукозаписните компании или филмовите студиа".

Причините, изтъквани за отказ от изтегляне или ограничаване на пиратството, са включвали опасения от изтегляне на вируси или зловреден софтуер, разминаване на изтегляното съдържание с описанието, трудности при възпроизвеждането или ниско качество на копията.

Кокс коментира: "Тези резултати са важни от гледна точка на политиките по темата, защото те показват, че е много по-вероятно да бъдат ефективни кампании, подчертаващи вредния ефект от пиратството върху филмовата индустрия, отколкото подобни кампании, концентриращи се върху музикалната индустрия."

Експертите твърдят, че щетите от пиратството само в САЩ са $12.5 млрд. за музикалната индустрия - и около $20.5 млрд. за филмовите студиа.

 

Най-четените