Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Ефектът Netflix" - заради корейските мелодрами все повече жени търсят любовта в Южна Корея

"Ефектът Netflix" - заради корейските мелодрами все повече жени търсят любовта в Южна Корея Снимка: Getty Images

Доскоро по южнокорейци си падаха предимно фенките на K-pop и групи като BTS.

Напоследък обаче стрийминг платформите и особено Netflix показват все повече южнокорейски мъже, които изглеждат забележително секси. Те са с мускулести тела, гъста черна коса, а кожата им сякаш е неподвластна на времето.

На екрана обикновено са представени като романтични, търпеливи мъже, изпълнени с уважение към жените. Мъже, които не са отровени от западната култура, обсебена от секса и плътските удоволствия.

Затова към Южна Корея започват да се стичат жени от Европа и САЩ с една-единствена цел - да намерят любовта.

На този феномен попада изследователката и специалистка по взаимоотношенията между половете Мин Джо Лий. Тя забелязва, че азиатските туристи излизат през деня и щурмуват магазините за сувенири и ресторантите за местна кухня. През това време има и друга порода посетители, които излизат само и единствено вечер, за да обикалят баровете и да си търсят мъж.

Снимка: Getty Images

Мин разговаря със 123 жени, които са от предимно от Северна Америка и Европа и така стига до заключенията около "ефекта Netflix".

Тези жени гледат южнокорейски продукции като "Гоблин" и "Любовта се приземи върху теб", където мъжете не са просто красиви лица с красиви тела. Зрителките са впечатлени от мъжете на Южна Корея, които са по-емоционални и не се притесняват да покажат по-чувствителната си страна.

И така жените стигат до извода, че южнокорейците са по-културни и по-романтични в сравнение с мъжете в родните им страни, които често неглижират външния си вид и обикновено са далеч по-първосигнални.

"Впечатлена съм как мъжете в тези филми не подсвиркват след жените и не се опитват да ги свалят на улицата", казва за "Си Ен Ен" Грейс Торнтън.

25-годишната великобританка пътува до Сеул, след като гледа "Любовта се приземи върху теб" на Netflix. В очите на Грейс южнокорейците са страстни, мили, чаровни, романтични, кавалери като от приказките. Тя смята, че те се поддържат далеч по-добре от европейците и се обличат по-стилно.

Снимка: Getty Images

Освен това в Южна Корея Торнтън се чувства специална. На Острова тя изглежда като обикновена великобританка, докато в Сеул тя е екзотична, различна, специална. "Тук ми обръщат много повече внимание", категорична е тя.

Статистиката доказва думите на Грейс и сочи, че за 2019 г., точно преди да започне пандемията, за Южна Корея са пътували около 10 млн. жени - 15 пъти повече, отколкото през 2010 г. Броят на мъжете за същия период от време почти не се е променил.

В YouTube хаштагът #Gukjecouple - интернационална двойка - набира популярност, като обикновено включва западноевропейка и южнокореец. Най-често клиповете включват двойки, които се шегуват с културните си различия или просто показват как живеят двама души от две коренно различни държави.

Разбира се, любовните авантюри невинаги имат щастлив край и много жени след пристигането си в Южна Корея установяват, че са били изпълнени с илюзии.

Жена на име Мина от Мароко пристига в Сеул също в търсене на мъж. Пред "Си Ен Ен" тя споделя, че е мислела, че южнокорейците са добре изглеждащи, богати, вежливи и защитаващи жените си. При обиколката си из града Мина установява, че южнокорейците са хора като всички останали.

Тя тотално се разочаровала, след като един мъж се срещнал с нея, поканил я в дома си, но всичко се оказало секс за една нощ.

"Корейските мъже далеч не са толкова перфектни, колкото ги виждаме на екрана", подчертава Мина, която също така се кълне, че вече се е отказала от гледането на южнокорейски мелодрами.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените