Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Илон Мъск съкрати над 10% от персонала на Tesla

Милиардерът коментира, че така тя ще стане по-устойчива и иновативна Снимка: БГНЕС
Милиардерът коментира, че така тя ще стане по-устойчива и иновативна

"Няма нищо, което да мразя повече, но това трябва да се направи."

С тези думи милиардерът Илон Мъск се обръща към служителите на неговата компания за електромобили Tesla, за да ги информира, че възнамерява да съкрати над 10% от цялата работна сила на компанията.

Съобщението изтече първо в специализирания сайт Electrek, а впоследствие беше разпространено и от информационните агенции.

Tesla, която е един от водещите производител на електромобили в света, има общо 140 473 служители във всичките си офиси и фабрики по света по данни от декември миналата година. Тогава излезе и последният годишен доклад на компанията.

Това означава, че при сегашните съкращения около 14 хиляди души ще загубят работата си. 

Според писмото на Мъск той и ръководството на Tesla са направили задълбочен анализ на ситуацията в организацията, след което е било взето решението да се намали броя на служителите с над 10%.

По думите му съкращението на персонала ще помогне на компанията и ще засили иновативността и "глада за успех" преди следващия цикъл на растеж.

Малко след получаването на съобщението, освободените служители са се оказали с блокирани имейли и изхвърлени от вътрешните системи на компанията, съобщава "Би Би Си".

Размествания има и на най-високо ниво в производителя на електромобили.

Андрю Баглино, старши вицепрезидент на екипа за задвижване и енергиен инженеринг на Tesla, коментира в платформата X, че е взел "трудното решение" да напусне Tesla след 18 години като служител.

Директорът по обществените политики и развитието на бизнеса Рохан Пател също коментира, че е готов да напусне компанията.

Пател лично благодари на Мъск, че му е дал шанса и властта да ръководи някои от големите инициативи в Tesla.

Той коментира, че това, което според него прави компанията толкова специално място за работа, е духът на непримиримост с провалите и свободният творчески хаос, които царят сред екипа.

Напусканията на Баглино и Пател бяха изтълкувани от някои като сигнал, че в момента Tesla изпитва сериозни затруднения да спазва предначертаната си линия на растеж.

Според Майкъл Ашли Шулман, главен инвестиционен директор в Running Point Capital Advisors, именно това е по-големият негативен сигнал, който в момента идва от компанията за електромобили.

Според други анализатори сегашните съкращения означават, че в момента предприятието на Илон Мъск е изправено пред натиск да намали разходите си на фона на големите инвестиции в нови модели електромобили и изкуствен интелект за тях.

Tesla отдавна не е пускала на пазара масови нови модели, тъй като на самия пазар нямаше търсене от потребителите заради кризата и високите лихвени проценти.

Междувременно обаче американската компания трябва да се справя с китайските си конкуренти, които предлагат по-евтини и достъпни електромобили, до степен, в която някои експерти предупреждават за потенциално "наводняване" на пазара с достъпни електрически коли.

До края на април Tesla трябва да представи своя отчет за първото тримесечие на 2024 г., но сигналите вече са притеснителни, като компанията отчете спад в доставките на превозни средства за този период.

Миналия месец компанията намали производството си в шанхайската си фабрика, а миналата седмица се появи информация, че се намаляват работните смени по производствената линия на Cybertruck в завода в Остин, Тексас.

Според някои анализатори всичко това е знак, че Tesla започва да усеща въздействието на забавянията в търсенето на електрически автомобили.

Междувременно Илон Мъск продължава да е отдаден на дългогодишната си идея компанията му да създаде евтин и качествен електромобил, който да се превърне в масово средство за придвижване.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените