Барселона и Spotify си взаимодействат от година и половина. Партньорството им е тотално различно от тези между останалите клубове и генералните им спонсори.
В договора между каталунците и Spotify се включва не просто спонсорство и права върху името на "Камп Ноу". Двата мегабранда колаборират на много нива, включително това играчи на Барселона да създават плейлисти в стрийминг платформата.
Чрез Барселона пък Spotify рекламира изпълнители. Каталунците вече играха с логата на Drake, The Rolling Stones и испанската изпълнителка Rosalia. Уникално!
Или всъщност не. Истината е, че преди 20 години Атлетико Мадрид направи нещо много подобно.
През уикенда каталунците надвиха столичния си съперник с 1:0 с гола на Жоао Феликс, който всъщност играе под наем на "Камп Ноу" от Атлетико. Това бе и причината да направим паралела между приличащите си рекламни стратегии на двата клуба.
В началото на новия век "дюшекчиите" се сдобиха с нов президент. През май 2003-та Енрике Сересо пое Атлетико, като е начело на клуба и до момента. Сересо е кино продуцент и използва връзките си в индустрията, за да сключи сделка с Columbia Pictures.
Вместо логото на филмовия гигант обаче, на гърдите на играчите на Атлетико се въртяха различни кино заглавия.
Чрез Атлетико студиото рекламираше новите си филми. Интернет обаче не бе толкова развит по онова време. Нямаше и социални мрежи и партньорството между мадридчани и Columbia Picturesне предизвика толкова голям отзвук.
Сякаш бяха изпревари времето. Време, в което Диего Симеоне още бе футболист на "дюшекчиите", а Фернандо Торес тъкмо си печелеше прякора Ел Ниньо.
Но рекламната стратегия бе повече от интересна. Освен различните филмови заглавия, които се появяваха на фланелките на Атлетико, холивудски звезди от ранга на Дуейн Джонсън-Скалата, Уил Смит, Самюел Л. Джаксън, Тоби Магуайър и Кирстен Дънст позираха с фланелки на отбора.
Атлетико рекламира общо 27 филма на екипите си, сред които "Спайдърмен", "Трите Хикса", "Питър Пан" и "Хелбой".
Партньорството обаче не се радваше на кой знае какъв успех. Атлетико не бе и този Атлетико, който е сега. Единствено столичният "Марка" обърна по-сериозно внимание на стореното от "дюшекчиите".
"Дали американското студио ще помогне на средняците в Ла Лига?", пишеше "Марка".
Но не заради партньорството с Columbia Pictures, а по-скоро заради фигурата на Диего Симеоне, от повече от десетилетие Атлетико е сред водещите отбори в Испания, като спечели две титли в Примера и на два пъти игра финал в Шампионската лига под ръководството на Чоло.