Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Проектът за 140 млн. долара, който даже Уил Смит не успя да спаси от провал

Инвестираните пари в Undawn така и не се връщат Снимка: YouTube
Инвестираните пари в Undawn така и не се връщат

Огромен бюджет, холивудска звезда и стотици разработчици явно не са достатъчни, за да се получи успешна игра.

Когато през лятото на миналата година на пазара излиза free-to-play зомби сървайвъла Undawn, очакванията са големи.

Не само заради инвестираните около 140 милиона долара, но и заради това, че самият Уил Смит участва като герой.

Само че играта сякаш остава незабелязана, със средни оценки и по-скоро негативни ревюта. Рейтингът в Steam за PC версията е 6/10, докато в Google Store e 3,7/5 с доста забележки относно визията и геймплея.

Действието в Undawn се развива в постапокалиптичен отворен свят, в който играчите трябва да събират ресурси и да се адаптират непрекъснато към постоянно променяща се среда с различни опасности - най-вече пълчища зомбита и други ужасяващи същества.

Тук основна роля има NPC героят на Уил Смит, който действа като гид в света на Undawn и помага на играчите да се ориентират.

Но дори популярният актьор не успява да помогне на играта да започне да изкарва пари. Според данни на компанията за маркетингови изследвания Appmagic тя е имала едва 287 000 долара приходи за февруари, което е само капка в морето на инвестираните средства досега в работата на екип от 300 души.

Вижте тук трейлър на играта с Уил Смит:

Със сигурност един от големите проблеми на Undawn е, че играта остава непозната за широката геймърска общност и така и не е направено достатъчно, за да се популяризира. Също така името ѝ е трудно разпознаваемо в сравнение с вече излезли подобни игри в същия жанр като Undead и Until Dawn.

Undawn е дело на разработчиците от Lightspeed Studios, което от своя страна е подразделение на китайския технологичен гигант Tencent - вторият най-голям производител и разпространител на игри в света след Sony.

Смята се, че провалът на Undawn е сред водещите причини за стратегическа промяна в политиката на Tencent по отношение на бъдещите им проекти.

Един от тях е създаването мобилната игра Assassin's Creed Jade по лиценз от Ubisoft, която ще бъде ориентирана към азиатския пазар. Нейното излизане бе забавено за 2025 г. и се твърди, че в Tencent са решили да пренасочат фокуса на ресурсите си върху собствени заглавия като Genshin Impact, а не толкова върху такива, които са част от западни франчайзи.

По сходна причина е забавен и проекта за мобилна игра от поредицата Nier на Square Enix.

Взимането на чужди лицензи е скъпо начинание в гейминг индустрията, като според информации на Kotaku дадена компания може да се наложи да плати до 20% от бъдещите продажби, ако иска да се възползва от чужда интелектуална собственост.

Като се добави към това финансовият неуспех на Undawn изглежда логично скорошното изказване на генералния стратегически директор на Tencent по време на годишната среща на инвеститорите на компанията.

"Фокусираме се върху по-малко високобюджетни игри", казва Джеймс Мичъл на 20 март, цитиран от "Ройтерс". "Обикновено залагаме най-много на заглавия, които се се базират на успешна интелектуална собственост или са свързани с доказан геймплей в определена ниша, който ние ще изведем на масовия пазар."

Все пак нещата може и да потръгнат за Undawn. Приходите може да се повишат, ако повече хора разберат, че същестува. 

Уил Смит обаче сигурно ще си помисли малко повече преди следващата си поява в каквато и да е игра. 

 

Най-четените