Ето една сцена от втория сезон на "Просто ей така" - продължението на "Сексът и градът", която не мога да изтрия от паметта си.
Миранда (Синтия Никсън) отчаяно се опитва да изземе функцията на мъжа в леглото, нахлузила костюм с член, подобен на конско седло. В това време партньорката ѝ Че (Сара Рамирез) се е проснала по тениска и я гледа отегчено точно както аз бих гледала някой спортен канал.
Няма любовна игра, няма ласки, няма закачки. Миранда се криви в кожената секс бутафория като баба с остеопороза на стриптизьорски пилон, а Че - изгубила търпение да я чака - приема обаждане от Кари (Сара Джесика Паркър).
Беше мъчително да се гледа. Дотолкова, че дори звездното гостуване на Саманта Джоунс (Ким Катрал) в края на шоуто не успя да спаси "Просто ей така" от миш-маша на абсурдните му сюжетни линии.
Поредицата методично изгърмя шансовете да оправдае съществуването си и да даде на зрителите смилаемо и донякъде поносимо съдържание за гледане.
Не стига че от привлекателността на оригиналната вселена на "Сексът и градът" не е останала и прашинка, но и епизод след епизод "Просто ей така" се превръщаше в пълно депресиращо бедствие, облечено по последна мода.
Сега накратко за сюжета.
Във втория сезон на продължението Кари възобнови връзката си с Ейдън (Джон Корбет) и унищожи един проспериращ подкаст, след като отказа да изрече думата "вагина" за реклама на техен клиент.
За сметка на това направи една неестествена чанта-гълъб суперпопулярна в Instagram.
На срещуположния сексуален полюс - Миранда, която в първия сезон на "Просто ей така" се впусна в търсене на себе си, успя да открие само крайно унизителни за човешкото достойнство интимни взаимоотношения. Ровеше се в боклуците на плажа и търпеше шеги за старата си хетеросексуалност.
Що се отнася до Шарлот (Кристин Дейвис), тя се върна на работа в арт галерията, научи се да прави Кегел упражненията и продаде на Сам Смит няколко грозни картини.
Всички персонажи бяха заобиколени от вечно сърдити сексуално експериментиращи тинейджъри. А за капак - един от героите еякулира прах.
И да не ви се вярва, тази болезнена за гледане телевизия, се следи със стабилен интерес, което дава кураж на създателите на "Просто ей така" да продължават да теглят каруцата с трети, вероятно също толкова безсмислен сезон.
Явно когато цифрите говорят, творческият замисъл трябва да мълчи.
Ако оригиналността или поне следването на традицията от "Сексът и градът" бяха лакмусът, който да определя бъдещето на продължението, поредицата вече щеше да е изпратена на заточение, понеже е абсолютна катастрофа.
Най-големият от множеството му проблеми е, че водещият сценарист Майкъл Патрик Кинг е пренаситил основните истории с расово и сексуално разнообразни герои.
Образите и разказвателните линии в "Просто ей така" са твърде много и не остава време, в което сюжетите да ферментират в съзнанието на зрителите и да стигнат до задоволителен край.
Свидетели сме на разни проблясъци, които са приключени набързо, тъй като епизодите са прекалено кратки, за да бъдат разказани както трябва.
Да вземем например образа на Сима (Сарита Чоудхури). В един от епизодите на "Просто ей така" ѝ се дава сцена, където да излее болката си от факта, че е единствената необвързана жена в компанията от приятелки.
За няколко минути Сима вербализира притесненията на дамската част от обществото, които никога не са се влюбвали, тайно се страхуват, че ще остареят сами и се чувстват не на място сред най-близките си хора, понеже нямат половинка.
В този кратък момент "Просто ей така" даде нужната глътка неподправена реалност и сантименталност, която феновете му имат нужда да чуят, но до края на епизода магията се развали. Тутакси се намери принц на бял кон, който да утеши самотницата и сериалът си потегли в старото тривиално русло.
Отделно от Сима, "Просто ей така" изневери на основополагащите си персонажи - Кари, Миранда и Шарлот.
Ако в "Сексът и градът" те бяха жени от различни слоеве на Ню Йорк, които непрекъснато предизвикваха мирогледите си и влизаха в конфликти, сега са тройка отегчени дами на средна възраст, които не смеят и една дума да си кажат на въпреки.
При този очевидно изцеден откъм идеи формат по-благородната постъпка щеше да е да оставят "Сексът и градът" да почива в мир, но явно продуцентите няма да се откажат преди зрителите.
А докато порочният кръг продължава да се върти, не мога да не се запитам: колко зле трябва да стане едно шоу, че недостатъците му да натежат пред приходите за платформата.
ПРИСЪДАТА ЗА "ПРОСТО ЕЙ ТАКА":