Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Голямата игра на криеница във Ф1 продължава с пълна сила

Ferrai срещ Mclaren в двубой на "Херес" Снимка: Георги Иванов
Ferrai срещ Mclaren в двубой на "Херес"
Голямата игра на криеница във Ф1 продължава с пълна сила Снимка: Георги Иванов

И тазгодишната 4-дневна сесия на „Херес" не прави изключение, само с една-единствена уговорка - доста по-трудните условия, които тимовете не очакваха. По-ниски температури - обикновено под 10 градуса и дъжд, при това обилен и студен в първия ден, а в третия - досаден и ситен по британски.

На дъжда в първия ден изглеждаше, че новият болид на Red Bull има предимство, но от екипа на Кристиан Хорнър побързаха да опровергаят тези ранни прогнози с клишето, че още е твърде рано да се правят сметки, защото е трудно да се прецени кой с колко гориво кара на пистата.

На следващия ден обаче Южна Испания поднесе приятната изненада на всички на тестовете, с изключение на новия пилот на Renault Виталий Петров. Хубаво, слънчево време, пролетни температури и около 15 000 зрители по трибуните на пистата. Което не е малко за тестове, все пак входът за публика не е безплатен, въпреки че билетите са на символична цена - 5 евро. Феновете обаче изпаднаха в екстаз от първите обиколки на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо, който демонстрира издръжливостта на новия болид на Скудерията и първи от пилотите през този ден успя да се доближи до границата от 100 обиколки, при това още в ранния следобед.

А Алонсо бе в подходяща компания, освен него обиколки във втория ден въртяха настоящият световен шампион Дженсън Бътън и легендата във Формула 1 Михаел Шумахер. Бътън се оплака от дребни проблеми с колата - от бокса на McLaren обясниха, че Дженсън е спрял малко по-рано „превантивно", но нищо повече, а Михаел Шумахер се оказа засенчен в битката за вниманието на феновете от Алонсо. Германецът заложи на добре познатите клишета от предишни години, когато в края на деня трябваше да обясни по каква програма е работил, като явно симпатиите към италианците отдавна са минало - на въпросите на телевизиите от Апенините някогашният идол на Ferrari отговаряше с по една дума.

Все пак, карането на Шуми си заслужава да се гледа наживо - примерно, на влизането във втория завой на „Херес" Михаел демонстрира агресия и хъс, познати от най-добрите му години във Формула 1, а след няколко минавания идеалната траектория, максималното качване на бордюра и след това ранната атака на правата припомниха за шампионските му години.

Един месец и няколко дни остават до началото на новия сезон във Формула 1 - голямата игра на криеница в световния шампионат продължава с пълна сила. Отборите се следят едни други внимателно и никой дори не иска и да коментира с какво количество гориво карат пилотите в сериите обиколки на „Херес". Част от инженерите смятат, че запазването на гумите и разхода на гориво тази година може да се окажат по-важни от иновативните аеродинамични решения, които ще видим в началото на сезон 2010 в новите болиди. Но това не означава, че аеродинамиката вече е отминала мода във Формула 1 - в третия ден от изпитанията, когато Люис Хамилтън смени Дженсън Бътън в кокпита на McLaren част от механиците на тима полагаха сериозни усилия да крият определени елементи от колата му при спиранията в бокса. Един от тях буквално се препречи на хитър фотограф, който успя да си намери позиция бризо до задното дясно колело на болида - естествено дифузьорите се крият от всички, но част от аеродинамичните елементи, които са в задната част на болидите явно също могат да поднесат изненади през сезона.

Тази година във Формула 1 ще има шест германски пилоти - петима от тях заявиха, че може би чувстват Михаел Шумахер като свой баща, но 7-кратният световен шампион допълни, че предпочита да го възприемат като по-голям брат. Но Нико Розберг и Себастиан Фетел имат потенциал да изместят Михаел от фокуса на вниманието на големите медии - двамата демонстрираха отлично настроение на „Херес" и невероятно желание за каране. А Нико показа как би трябвало да говори съвременният европеец - дава свободно интервюта на немски, френски, италиански, английски, а както известно няма проблеми и с финландския. Което страшно много помага в общуването с репортери от южната част на Европа, които не се справят по най-добрия начин с английския.

 

Тагове: формула 1, херес
 

Най-четените