Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Стоян Минев – 13 щастливи години в Lidl

Стоян Минев – 13 щастливи години в Lidl Снимка: Lidl

Веднага щом завършва Първа езикова гимназия във Варна, Стоян Минев заминава за Германия. Причината е традиционна - да завърши, да намери добра работа и по-добра реализация и бъдеще за себе си. С тази нагласа заминават и близо 20 негови съученици.

На пръв поглед всичко тръгва по този план. Учи икономика. Работи на различни места. Изкарва добри пари. Става самостоятелен. С две думи, справя се. На третата година от престоя си в Германия обаче осъзнава, че не такъв живот си представя.

Неговата история е една от многото, които Lidl и платформата Bulgaria Wants You разказват, за да покажат, че в България човек може да бъде успешен и щастлив.

Времето в Германия описва като "омагьосан свят, в който липсва удоволствието от живота".

"Хората са различни, по-студени, единаци - всеки мисли за себе си и се оправя сам. Да пиеш бира след университета или след работа с приятели е много трудно. Всичко е с предварителна уговорка. Всеки работи и никой няма време за нищо", посочва Стоян.

"Хуморът им е различен. Ценностите също. Ние не разбираме техните и те не разбират нашите", добавя. Натежава и фактът, че колкото и да се стараеш, винаги си оставаш чужденец и втори или трети избор.

Осъзнава, че не иска този живот. Не иска и самият той да се превърне в такъв човек. Решението му е окончателно - ще се върне в България.

На родна земя продължава висшето си образование - "Икономика на туризма" в УНСС и "Международен бизнес" в Икономически Университет във Варна. Няма да работи в чужбина, но е решен да работи за международна компания в България.

Първо се насочва към туризма. Четири години работи за немски и британски туроператори по Черноморието - достатъчно, за да разбере, че не е това, което търси.

А какво точно е то, ще разбере случайно, когато един ден му се обаждат от Lidl за обява, по която е кандидатствал.

Годината е 2010 - предстои Lidl да отвори първите си магазини в страната, а Стоян - да намери мястото, което търси. Първата стъпка е 6-месечно обучение в Германия - работи като касиер-продавач, трупа знания и усвоява основните принципи. Дори не подозира, че следващите 13 години ще прекара в Lidl и ще граби с пълни шепи - и уроци, и успехи, и нови възможности.

Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.

В продължение на две години е мениджър филиал, следващите четири - регионален мениджър продажби. Следват още 5 години като мениджър продажби, а през последните две се подготвя за следващото стъпало - директор "Продажби и логистика" за Регионално Дружество Кабиле.

Всяка една позиция го подготвя за следващата. "Да си мениджър филиал ти дава основата - усвояваш процесите, следиш за постигането на целите и добрите финансови показатели. Учиш се да управляваш хора и да ги мотивираш", казва Стоян.

След това надграждането продължава. За да си регионален мениджър продажби по думите му трябва да излезеш от обувките на мениджъра филиал и да отговаряш за определен регион. Така започваш да гледаш нещата от по-голяма перспектива.

Като мениджър продажби пък управляваш още повече магазини и задачата вече е да създадеш рамковите условия за функциониране на основните процеси, така че всички по веригата да могат да си свършат работата по най-добрия начин.

"При подготовката за директор отговорностите стават още повече - не само отговаряш за магазините в половината страна, но и за логистичния център. Позицията ти е още по-стратегическа и трябва да гледаш на цялата компания като едно цяло", обяснява Стоян.

Затова и той преминава през различни отдели, за да опознае в още по-голям детайл тяхната работа.

"Ако някой дава всичко от себе си и има желание да се развива, компанията му дава тази възможност. Аз самият съм такъв пример", посочва за себе си дългогодишният кадър.

"За мен Lidl е символ на европейското в България. Откакто стъпи на пазара, допринесе за много положителни промени - и по отношение на избора и качеството на продуктите, и по отношение на пазара на труда, както и на качеството на работа и практиките, които прилага. Цялостно вдигна нивото и съм горд, че съм част от тази промяна."

През всички тези години учи и много уроци, но няколко смята за основополагащи - да е винаги проактивен, да действа така, сякаш магазинът или бизнесът, за които отговаря, са негови, и не на последно място - да е честен и да държи на думата си.

На финала го питаме кои са най-важните неща, за да е щастлив на мястото, където е.

"Да съм със семейството и приятелите си. Да съм щастлив с работата, която имам, и хората, с които работя", отговаря той.

В България има и трите - семейството, което обича; колегите, на които вярва, и работа, която му дава 13 щастливи години и тепърва ще му даде и още.

---

"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с ProCredit Bank, Cargotec, Experian, Cetin, LIDL, Първа инвестиционна банка, UNIQA Software Service, Flutter, Kaufland, Credissimo, Entain, tbi bank.

 

Най-четените