Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Успехът да развиваш потенциала на своите служители

Kaufland организира собствена Академия за развитие Снимка: Kaufland
Kaufland организира собствена Академия за развитие

"Как мога да стана мениджър?", "Какви умения се изискват, за да се превърна в успешен и мотивиращ лидер?". Това са само част от въпросите, които много служители си задават всеки ден в стремежа да се развият в компанията.

Често пъти ключът към тази крачка са не само професионалните квалификации на служителите, а и "меките умения", които притежават, например - адаптивността към работния процес, справянето с трудни ситуации, ръководене и мотивиране на екип и ефективното общуване.

В доклад на LinkedIn Global Talent Trends 92% от HR специалистите споделят, че с навлизането на новите AI технологии, те нареждат "меките умения" наравно или дори по-важни от техническите умения на кандидатите при подбор за работа.

Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.

За да подпомогне тези стъпки и кариерното израстване на своя екип, най-голямата търговска верига в България - Kaufland, организира собствена Академия за развитие, насочена именно към обучение по "меки" и оперативни умения на служителите. Тя се провежда в рамките на една година, а в нея се включват 72 души от отделите по продажби.

Как да стана мениджър за първи път?

Участниците в програмата са селектирани от няколко нива ръководители по различни критерии, които включват представянето им в компанията до момента и потенциала за развитие.

Обучението се провежда в три направления - "Мениджър за първи път" (от служител към ниво супервайзер), "Ръководител към лидер" и "Суперсила: Лидер", който би дал знания за повишаване от ниво "Ръководител на Сектор" към "Управител" на филиал.

Темите, акцент в проекта Академия за развитие, са: "Управление на хора или екипи", "Ефективна комуникация", "Ефективно лидерство - да водим хората цялостно и ефективно", "Успешни екипи", "Справяне с конфликти", "Убедително комуникиране и презентиране" и други.

Като лидер на пазара и компания с над 7400 служители, Kaufland се стреми към създаване на среда, която насърчава взаимната подкрепа, затова в проекта са включени обучения и на теми като "Толерантност към различията" и "Управление на поколенията".

Най-силно въздействие оказват различни двудневни обучения, които се организират в рамките на Академията - с фокус "меки" и оперативни умения. Те са адаптирани спрямо позицията, за която се обучават служителите и са водени както от вътрешни, така и външни лектори.

Лидерът в ритейла създава и видео обучения, като използва модерни интерактивни формати, за да предложи допълнителни ресурси на успешния екип. Разнообразието от допълнителни материали включва видеа на тема "Управление на различията", "Емоционална интелигентност и управление на конфликти", "Лична ефективност и управление на стреса" и още, които допринасят за изграждането на още по-мотивираща работна среда и за поддържането на още по-успешен екип.

Компанията цени многообразието и създава непрекъснато и възможности за развитие и на младите хора със сътрудничество както с образователни институции, така и със собствени вътрешни проекти. В Европейския месец на многообразието Kaufland България получи своя сертификат за присъединяване към Хартата на многообразието, която популяризира значението и ползите от изграждането на разнообразни екипи и приобщаващи работни места.

Лицето на успеха - 32% от участниците бяха повишени

Първият сезон на Академията приключи с истински успех - 32% от участниците бяха повишени, като съществено влияние оказа участието им в проекта. От своя страна участниците споделят изключително положителна обратна връзка, с оценка за удовлетвореност от Академията за развитие 9,8 от 10.

Всички, които завършиха успешно първия сезон на Академията за развитие, получиха своите сертификати от ръководители от направление "Продажби" на специално организирано събитие в град Пловдив и с обещание проектът да продължи и с второ издание.

А това е задължително за компанията, чиято цел е да обогатява непрекъснато фирмената култура, но и да допринася за нейната устойчивост и адаптивност на все по-разнообразния трудов пазар.

---







 

Най-четените