Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пандемията може да направи Джеф Безос първия трилионер в историята на света

Според проучване това трябва да се случи през 2026 г., когато създателят на Amazon ще навърши 62 години Снимка: Getty Images
Според проучване това трябва да се случи през 2026 г., когато създателят на Amazon ще навърши 62 години

Докато пандемията от коронавирус засипва световната икономика с несигурност, един човек е на път да стане първият трилионер на планетата.

Да, точно така - създателят на Amazon Джеф Безос се оказва в доста изгодна позиция в заформящата се глобална криза, а според платформата Comparisun мултимилиардерът би могъл да достигне статут на трилионер до 2026 г.

Comparisun използва данни на Forbes, събрани от последните 5 години, за да изчисли годишния темп на растеж на най-богатите хора в света. Прилагайки този метод, проучването достига до заключението, че Безос, чието богатство се оценява на стойност над 140 млрд. долара, може да се превърне в първия трилионер в света на 62-годишна възраст.

Подобни са и прогнозите за основателя на Facebook Марк Зукърбърг, за който се предполага, че ще последва съдбата му, но с 10 години по-късно. Според Comparisun това евентуално ще се случи през 2036 г., заставайки на чело на класацията за най-младият трилионер на планетата.

Безос и компанията му се справят много добре в момента, тъй като ръстът на пазаруването онлайн се увеличи драстично заради пандемията от коронавирус - през първото тримесечие продажбите на Amazon надхвърлиха 75 млрд. долара.

Това доведе до значително увеличение и на цената на акциите ѝ, които на годишна база до сега са скочили с 28%.

Въпреки това обаче милиардерът обеща да похарчи повече от 4 млрд. долара за тестване на всичките си служители за COVID-19, увеличаване на заплатите им, както и за почистване на съоръженията.

Новината идва след като само преди няколко седмици работещи в компанията излязоха на протест заради притесненията си, че не са достатъчно защитени от заразяване, тъй като продължават да работят в условия на пандемия.

В тази връзка Amazon заяви, че през първата половина на 2020 г. е изразходвала повече от 800 млн. долара в желанието си да осигури повече предпазни средства, както и допълнително дезинфекциране на помещенията.

Компанията също нае допълнителни 175 хил.служители, за да успее да задоволи доставките на увеличилите се драстично онлайн поръчки.

Тези допълнителните разходи за справяне с пандемията могат да заличат печалбата на компанията за второто тримесечие, но Amazon вероятно ще остане фаворит сред инвеститорите. Причината е очакваната втора вълна от коронавирус и повечето последващи ограничения, които ще бъдат въведени с цел ограничаване на заразата.

Условията на пандемия обаче провокираха Безос да направи и няколко големи дарения.

56-годишният милиардер отдели част от разрастващото му се богатство, за да помогне на нуждаещите се по време на пандемията. Миналия месец той дари 100 млн. долара на хранителни банки в САЩ, които се опитват да изхранват възможно най-голям брой американци, загубили работата си заради кризата от COVID-19.

Той направи също и значително дарение на базираната в Чикаго организация Feeding America, управляваща над 200 хранителни банки в страната. Изпълнителният ѝ директор Клер Бабино-Фонтено заяви, че това е най-голямото дарение в историята на организацията, което ще осигури изхранването на милиони американци, намиращи се в трудно положение.

Безос обясни с пост в профила си в Twitter, че този проблем е съществен още преди появата на пандемията, но за жалост тя е допринесла значително за разрастването му. 

"Хранителните банки и социалните кухни разчитат до голяма степен на излишъка от продукти и храна в хранителния бизнес. Например, много ресторанти правят дарения, но се наложи да преустановят дейността си заради социалната изолация. Нещата се влошават, тъй като предлагането намалява, а търсенето на помощ от хранителните банки се увеличава", каза той.

Случаят на Amazon и Безос е пример за това как някои компании успяват да се превърнат в още по-успешни именно в условия на глобална криза. 

Макар това да ядосва мнозина, бизнесът си е бизнес и той се развива в определена среда, която понякога се оказва особена - точно като тази, в която втората вълна от коронавирус ще бъде добре дошла за някои.

Важното е в тези ситуации да не се забравя човешкият фактор и да се помага на нуждаещите се, както до сега направиха много от най-богатите хора в света.

Най-четените