С разпространението на коронавируса фитнес студията продължават да затварят врати и се опитват да се адаптират към новата реалност.
Внезапната промяна стимулира собствениците да проявяват креативност и гъвкавост, тъй като са изцяло зависими от местоположението на залите и персоналът в тях.
Промените разтърсиха индустрията, която през 2018 г. е регистрира печалба от 94 млрд. долара, отбелязва Международната асоциация на здравните, тенис и спортни клубове.
Някои студиа, като Modo Yoga, което има филиали в САЩ, Канада, Австралия и Франция, предлагат безплатни курсове на живо в Instagram. Други затвориха залите си по цял свят с надеждата да отворят отново, когато ситуацията се подобри.
Въпреки че има трудности инструкторите проявяват креативност във воденето на индивидуални тренировки - "Все още тренирам клиенти, които живеят в моята сградата. За да не поемам рискове, използвам дезинфектант и латексови ръкавици", обяснява Джели Верхейг, групов фитнес инструктор.
Видео курсовете станаха доста търсени, тъй като позволяват физическа активност и от вкъщи.
Една от абонаментните услуги, която си партнира с местни бутикови фитнес курсове в Ню Йорк, започва да предлага тренировки на живо, като 100% от доходите през стриймовете отиват директно за студията.
Освен това платформата има архив с над 2 хил. предварително записани аудио и видео тренировки, която може да бъде използвана безплатно.
"Глобалната пандемия ни изправи пред предизвикателство, с което здравната и уелнес индустрия никога не се е сблъсквала", казва изпълнителният директор на платформата Фриц Ланман.
Той отбелязва, че близо 90% от техните партньори, които се намират в 30 държави по света, са затворили за неопределено време.
Промените в бранша са неизбежни. Малките студия са тежко засегнати, а някои от тях вероятно няма да се възстановят, коментира Нейтън Форстър, изпълнителен директор на платформа за фитнес видеа по заявка.
Дори големи компании се опитват да преценят как да се справят с финансовия удар върху бизнеса им, а много студия създават тренировки YouTube каналите си, в опит да запазят активни своите клиенти.
Междувременно виртуални и дигитални фитнес компании печелят от структурните промени в бранша.
Такъв пример е интерактивна домашна фитнес система, която се продава за близо 1500 долара. Тя регистрира удвоен ръст на продажбите си след появата на COVID-19.
Но не всичко е позитивно за тези брандове, тъй като някои от тях имат физически студия. Две от най-големите компании затвориха филиалите и изложбените си зали както в САЩ, така и в някои градове на Европа.
За фитнес услугите, които са изцяло онлайн, бизнесът процъфтява. Една от най-големите фирми в този бранш в Америка осигурява на клиентите си неограничен достъп от тренировки на живо и над 4 хил. по заявка.
Въпреки условията на самоизолация не трябва да спираме да бъдем физически активни. Това ще помогне за изразходването на повече енергия, която в по-голямо количество понякога ни кара да се чувстваме тревожни.
Намерете своя начин и не се отказвайте от любимите си занимания.