Facebook започва поредния си мащабен редизайн, за който ще се предполага, че ще е по-добър от предишния. Потребителите по цял свят вече имат достъп до новата версия на социалната мрежа и този път за щастие им е предоставено и правото да изберат дали да превключат към новия вариант на платформата, или да се придържат към "класическия".
Може би най-интересната екстра, с която отдавна се хвалят куп други сайтове и приложения, е "нощният режим" на работа.
Той е достъпен само ако минете на последната версия на сайта и автоматично прави фона черен навсякъде - и на потока от новини, и на прозореца с чатове, както и на страничната лента с инструменти. В блога на Facebook се посочва, че последната версия на сайта е по-бърза и по-лесна за използване, а преминаването към "нощен режим" дава шанс на очите да си починат.
В останалата си част новия изглед на платформата също е ориентиран към повече удобство, по-лесна достъпност на отделните елементи и по-малко излишно взиране в екрана или дисплея. Шрифтът по подразбиране вече е видимо по-голям и четлив, а полето с потока от новини заема значителна част от сайта. Инструментите и чат прозорците също са по-големи и видими.
В края на 2019 г. Марк Зукърбърг обяви, че се работи по сериозни изменения в социалната мрежа, които да я променят из основи и да въведат нов начин на използването ѝ. Сред тези промени трябваше да бъде пълното премахване на новинарския поток в централната част на страницата, като Зукърбърг подкрепи идеята си с думите, че "news feed-ът - такъв, какъвто го познавате, е отживелица".
Впоследствие обаче екипът на Facebook разпитва различни групи потребители и отзивите са категорични - хората харесват функциите на социалната платформа в сегашния им вид.
Така идеята за тотален редизайн отстъпва и вместо това стремежът е страницата да стане по-удобна за използване - и през деня, и на намалена светлина.
Посетителите на сайта с намалено зрение също би трябвало да са доволни от големите шрифтове и засиления контраст черно-бяло в цветовата схема на Facebook. Освен това изживяването в социалната мрежа трябва да напомня на други нашумели платформи като TikTok, където всичко е просто и леснодостъпно.
Facebook ще се опита да бъде от полза и за тези, които са засегнати от кризата с коронавируса. В момента екипите на Зукърбърг работят върху редица приложения, които да помогнат на потребителите, загубили прехраната си вследствие на COVID-19. За две от тях вече е ясно какво ще представляват - едното ще служи за директно набиране на служители, а другото ще е по-скоро наръчник със съвети как ефикасно да си търсим работа.
Отначало функциите ще са достъпни единствено за потребителите в САЩ и Канада, но постепенно трябва да стигнат до всеки, регистрирал се във Facebook. Новината за приложението, което ще дава насоки и отговори как най-лесно да си намерим работа, беше потвърдена лично от Джейн Манчун Уонг - един от главните софтуерни инженери в социалната платформа.
И докато една част от потребителите намират промените в сайта за доста удобни, други отново не са съгласни за пореден път да свикват наново да го използват.
Въпреки че засега посетителите имат избор с коя точно версия да боравят, явно е, че е само въпрос на време, преди всички да бъдат принудени да преминат на новия вариант на Facebook. Това неминуемо води до недоволство и до лек отлив на потребителите, които понякога отделят часове и дни, за да се ориентират кое къде е.
Колкото до приложенията за търсене на работа - социалната мрежа най-вероятно скоро няма да успее да замести LinkedIn и сайтовете, създадени специално за целта, но пък поне ще можете да разглеждате обяви на спокойствие дори и след залез слънце, благодарение на новия "нощен режим".