Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ще танцувате ли с Huracan?

Lamborghini Huracan 580-2 изисква бързи реакции и здрава ръка
Дизайнът на Huracan е претърпял леки промени
Версията дебютира на автомобилния салон в Лос Анжелис
580-2 е малко по-бавен от 610-4 и има с 30 конски сили по-малко, но това едва ли ще е проблем
580-2 е наследник на интересния Gallardo Balboni
Версията Balboni се предлагаше само с механична трансмисия, този вариант отсъства при 580-2

Имате възможност да карате Lamborghini Huracan? Вие сте щастлив и определено заможен човек. Но „обикновеният" Huracan 610-4 не е достатъчно вълнуващ за вас? Няма да ви пратим на лекар, ще ви препоръчаме друга негова версия.

Става въпрос за новия Huracan LP 580-2, който дебютира на автомобилното изложение в Лос Анжелис преди броени дни. На външен вид няма кой знае какво разлики, но интересното се крие под каросерията - този Huracan е малко по-лек, не е толкова мощен и е само със задно предаване. Тук се крие тръпката от управлението, нали? Мнозина чакаха това Lambo само със задно предаване, да видим колко често ще гледаме в youtube клипове с ударени коли, вследствие на високото мнение на шофьорите за собствените им умения.

За да асимилирате по-лесно новината, приемете новия Huracan като наследник на специалното издание на Gallardo от 2009, носещо името Balboni. Да, версията кръстена на легендарния тестпилот на марката Валентино Балбони, която, както знаете, по негова молба, беше пусната на пазара само със задно предаване. Серия от едва 250 много специални коли, което е важно, като се има предвид, че с над 14 000 бройки тираж Gallardo е най-продаваният модел в историята на Lamborghini.

В сравнение с „масовия" Huracan, версията с един двигателен мост разполага с 30 конски сили по-малко - 580 срещу 610, идващи от добре познатия 5,2-литров V10 мотор на италианците. Цялата тази мощност се изсипва върху задните колела и при пълна газ е нужна здрава ръка и бързи реакции, за да насочите колата натам накъдето искате. Тази версия е с 33 килограма по-лека от варианта със задвижване 4х4, като основната част от липсващите килограми се дължат на премахването на двигателния мост отпред.

Разпределението на теглото е 40:60 между предния и задния мост, а ускорението от 0 до 100 км/ч се е влошило с 0,2 секунди - спринтът отнема 3,4 секунди. Максималната скорост пада с около 7 км/ч - на 318,6 км/ч. Собствениците на 580-2 ще понесат тези загуби.

Какви са другите промени? По-твърди пружини, както и по-твърди стабилизиращи греди, нова настройка на волана за „по-бързо" завиване и още нови настройки - на електронните системи за стабилност и тракшън контрол. Нови лети 19-инчови лети джанти, 20-цоловите се поръчват като екстра и специално разработени гуми на Pirelli.

И все пак, дизайнът е променен - отворите за насрещния въздух отпред са с нова форма, а допълнително имат и аеродинамична функция - да осигурят повече притискане на предницата към пътя.

Версията Balboni на Gallardo се предлагаше само с механична предавателна кутия, но сега този компромис отсъства - 580-2 излиза на пазара със 7-степенна трансмисия с два съединителя, същата като всички други коли Huracan.

Накратко, на 580-2 му липсват някои неща, но това не означава, че тази версия на Huracan ще е много по-евтина. В Европа цената на колата 150 000 евро (без данъци и такси), а 610-4 струва 169 500 евро.

„Това е сериозна кола за сериозни водачи: тук е събрано максималната доза удоволствие от шофирането", заяви шефът на Lamborghini Щефан Винкелман по адрес на 580-2 и едва ли някой ще го опровергае.

 

Най-четените