Все още има надежда за Bluesport

Когато изпълнителният директор на Porsche Матиас Мюлер обяви, че компанията спира проекта за евтин роудстър мнозина решиха, че това е краят и на концепцията на Volkswagen - Bluesport. Двата автомобила трябваше да споделят обща платформа, разработена от Porsche, но сега се оказва, че за проектът на VW все пак има надежда.

Директорът по инженерните въпроси във Volkswagen Ули Хакенберг заяви пред списание Evo, че компанията обмисля бъдещето на модела, въпреки че прогнозата за продажбите му не е особено обнадеждаваща. Според него, достъпният спортен автомобил ще се възползва от възродения интерес подобни модели - Toyota GT86 и Subaru BRZ са последното доказателство за това. Според Хакенберг, сегашният курс на еврото към другите основни валути ще направи германските автомобили по-изгодни за продажба в Америка.

Хакенберг дори обяви, че може да се наложи ревизия на прогнозите на продажбите на Bluesport - очаква се, че ако прогнозите надхвърлят 50 000 бройки, то производството ще е повече от оправдано. Ако това се случи, то в следващите три години Bluesport и моделът, базиран на същата платформа, но с марката на Audi, ще са на пазара.

Матиас Мюлер спря по-евтиния роудстър на Porsche с думите, че подобен модел ще е възможен, след като се появи „ново поколение клиенти", които ще са готови за такъв автомобил. И допълни, че това е в пряка зависимост от възстановяването на световната икономика. Естествено, основният пазар на роудстърът ще е в САЩ.

Появата на Bluesport през 2009 беше посрещната възторжено. Тогава компанията обяви, че концептът ще е с тегло под 1200 кг - със 100 килограма по-тежък от Mazda MX-5, но с 50 килограма по-лек от иконата Honda S2000.

Концептуалният модел беше представен с 2-литров TDI двигател с мощност 180 конски сили, максимален въртящ момент 250 Nm, а според компанията ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 6,6 секунди. Максималната скорост на Bluesport ще е 226 км/ч, а автомобилът ще се предлага с 6-степенна DSG трансмисия.

Гюрукът ще се сваля за секунди, а дизайнът на интериора е семпъл, на моменти ретро, но изключително удобен - все пак тук има дигитален скоростомер, климатик и бутон за стартиране на двигателя.

С оглед на ниското тегло на Bluesport и характеристиките на двигателя, то средният разход на гориво ще е под 6 литра на 100 километра, но това ще стане важна тема, когато и ако автомобилът все пак стигне до серийно производство.

Новините

Най-четените