Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Русия и нейният странно изглеждащ "убиец на Tesla"

Той е наследник на "ВАЗ Гном" Снимка: Московски политехнически университет
Той е наследник на "ВАЗ Гном"

"Какво е това?!".

Със сигурност въпросът е сред първите, които изникват при вида на този руски автомобил.

Той обикаля социалните мрежи и предизвиква немалко подигравки - че прилича на малка съдомиялна, че изглежда като уплашено животно в муцуната и други.

И, разбира се, ултимативната обида - че дизайнът е краден от друг легендарен грозник - Fiat Multipla.

Това би трябвало да е нов руски електромобил, произведен изцяло с руски части.

"ВАЗ Гном" или ВАЗ-1151 Снимка: Wikipedia
"ВАЗ Гном" или ВАЗ-1151

Новото му име е "Амбър", но всъщност концепцията за тази кола далеч не е нова. Първият прототип е направен още през 1992 г. в завода на АвтоВАЗ в Толиати.

Тогава официалната номенклатура на автомобила е ВАЗ-1151, а във фабриката му дават и кодово име "ВАЗ Гном".

В началото на 90-те години на миналия век целта на АвтоВАЗ е да направи малък градски автомобил, който да се харесва предимно на младите руснаци. В купето има четири места, теглото е едва 280 килограма, максималната скорост - 120 км/час.

По разнообразни причини обаче "ВАЗ Гном" така и не влиза в серийно производство.

Сега чертежите за него са в ръцете на Московския политехнически университет, който успява да сглоби нов прототип, този път електрически. Предната табела "Испытания" подсказва, че прототипът вече е в движение.

От университета са категорични - всичко по "Амбър" е руско, от батериите до яркочервената боя.

Пред руското автомобилно издание "Автотор" създателите подчертават, че крайният резултат ще изглежда малко по-различно от показания прототип. Надяваме се да е така, предвид миниатюрните предни фарове, несъразмерно тесните гуми и още по-несъразмерно масивната предница.

От снимките се вижда и че колата за момента има само три прозореца - предния и два малки странични.

От друга страна масивният дизайн може да свидетелства за масивни батерии, които да осигуряват голям пробег. За последното за момента няма никаква информация.

Вместо това от Московския политехнически университет уточняват, че до 2025 г. "Амбър" вече трябва да е в серийно производство.

Електромобилът ще се произвежда в автомобилния завод в Калининград.

Не знаем кое е по-смелото твърдение - че до 2025 г. ще е на поточните линии или че частите му са изцяло руски.

Един от браншовете, които пострадаха най-много от западните санкции, е автомобилостроенето на Русия. От началото на войната в Украйна Москва разчита на Китай за вноса на части и дори на цели автомобили, на които само инсталира руски софтуер и руски емблеми.

А дори и твърденията на Московския технологичен университет да се окажат чиста истина, тепърва ще им предстои да убедят руснаците да си купят именно това електрическо чудо.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените