Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Обяснено: Правилно ли съдията на Турция - Италия вдигна засада от корнер? (видео)

Проблемите със съдиите започнаха още на старта на Евро 2020
Страничният съдия следеше ситуацията отблизо и явно нещо в късото изпълнение на Италия не му хареса
Реферът вдигна флага си за засада, но според правилата такава не може да се отсъжда при изпълнение на корнер

Откриващият двубой на Евро 2020 ни донесе много. Видяхме една прекрасно играеща Италия, три гола, класическа победа, но и няколко спорни момента.

Първият бе заради претенциите на италианците за дузпа за играта с ръка на Зеки Челик, но след това дойде по-интересната ситуация - при отсъждането на засада от корнер.

Още през първото полувреме видяхме странната стратегия на "адзурите" при ъгловите удари. Италианците често поставяха двама човека около топката и си подаваха късо преди да центрират в наказателното поле.

И в началото на втората част дойде една съдийска свирка, която никой не очакваше. След поредното късо изпълнение на корнера страничният съдия вдигна флага си. Лоренцо Инсинье подаде към Доминико Берарди директно от ъглов удар, но страничният сигнализира за засада.

Според Правило 11 засада не се свири в три случая: при изпълнение на аут, при хвърляне от тъч и... да, познахте - при изпълнение на корнер.

Все още няма никакво дори половинчато официално обяснение за действията на съдиите, но дори след бурните протести на италианците и главният, и страничният рефер изглеждаха стопроцентово сигурни в отсъждането си.

В социалните мрежи се появи теория, че съдията е отсъдил неправилна позиция на Берарди, който е извън очертанията в момента на подаването на Инсинье, след което влиза в терена и поема топката, но в правилата никъде не се споменава подобно условие при изпълнение на корнер.

Да, когато футболист напуска терена, за да получи медицинска помощ например, трябва да получи разрешение от съдията, за да влезе отново, но тези правила не важат при изпълнение на корнер, фаул или тъч. В допълнение, страничният вдигна флага си като за засада (право пред себе си), а не като за друг вид нарушение (настрани).

Накратко - да, съдиите допуснаха грешка при отсъждането на тази засада, но за щастие нито това, нито решението за дузпата повлияха на резултата и Италия стигнаха до напълно заслужена победа с 3:0.

Все пак ще бъде интересно как ще се отсъждат подобни положения занапред в турнира, тъй като изглежда, че "скуадрата" доста ги е тренирала и ще разчита на тези къси изпълнения при корнерите.

Най-четените