В сегмента на компактните електрически SUV става все по-напечено.
От Volkswagen, Renault и Honda обявиха, че работят по нови модели именно в тази категория и те ще са в каталога им най-късно до 2030 г. Част от тях дори ще видим още на мотоизложението в Женева тази година.
Затова от Hyundai нямат никакво намерение да се бавят и да изостават.
За основа корейската компания ще използва вече съществуваш модел - Hyundai Casper.
На пръв поглед това е малък автомобил, който би компенсирал скромните си размери с бюджетна цена. Всъщност Hyundai Casper далеч не е толкова дребен - дължината му е 3,60 метра, а платформата му се използва и за Hyundai i10, който се възприема като доста комфортна кола.
По информация на британското издание Motor1 новият електромобил ще бъде удължен с 25-30 сантиметра и така купето ще стане още по-просторно.
Малко по-обемен Hyundai Casper показват и папарашките снимки от пробна писта в Швеция. Там електромобилът е надеждно опакован в черен брезент, за да не се видят подробности от дизайна му, но покривалото не може да скрие, че колата е пораснала на сантиметри.
Освен това сериозни промени във външния вид на автомобила не се очакват, защото сегашният среща предимно положителни реакции от потребителите.
Пробегът на Hyundai Casper би трябвало да е около 300 до 400 километра с едно зареждане.
Това го поставя в златната среда, някъде между твърде мощните и скъпи електрически SUV и прекалено малките електромобили, подходящи почти само за градско каране. С подобен пробег с едно зареждане са и Dacia Spring и Volkswagen ID.4.
Любопитното е, че прототипът, видян в Швеция, е изкаран на тестове при температури от -30 градуса.
Очевидно електромобилът е изпитан при възможно най-неблагоприятните за такъв тип кола условия. Подобни тестове обаче ще доведат до по-точна информация колко е реалният пробег, защото за момента той винаги се разминава с данните, описани в документацията.
Засега не е ясно какво ще се случи с настоящия Hyundai Casper, който се продава в Южна Корея с двигател с вътрешно горене.
Напълно възможно е електрическата версия да е и за азиатския, и за европейския пазар, докато конвенционалната да продължи да се продава в Азия.
При всички положения Hyundai ще вземе решението още в близките месеци, защото се очаква да представи официално електрическия Hyundai Casper до края на 2024 г.
Шефът на европейското представителство на бранда - Майкъл Коул - подчертава за Automotive News, че новите електромобили ще се целят в ценовия сегмент 20-30 хиляди евро за най-слаба и базова версия.
Освен това Коул допълва, че Hyundai няма да се отказва и от най-малките си градски модели, а напротив - там електрификацията тепърва предстои.