Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

С пълна газ към най-очакваните коли на 2022-ра

Не е учудващо, че доминират тези, които не са с двигател с вътрешно горене Снимка: Cadillac
Не е учудващо, че доминират тези, които не са с двигател с вътрешно горене

Напук на пандемията последните две години са особено динамични за автомобилния бранш.

Дългоочакваната електрификация вече се случва пред очите ни и с електрическо сърце се сдобиват все повече коли - от главоломно бързи спортни бегачки до мускулести чудовища като Hummer. Електрически Hummer? Да, доживяхме и това време.

Затова и не е учудващо, че най-очакваните коли за 2022-ра не са с двигатели с вътрешно горене.

Сред тях се нарежда както вече споменатият Hummer, така и прословутият Cybertruck на Tesla, който претърпява отлагане след отлагане на официалното си пускане на пазара. Сред любопитните новости се нарежда и първият електрически Cadillac и проектите на няколко стартъпа, които вече се сбъдват и в реалността.

И все пак някои компании ще внесат разнообразие като пуснат на пазара по нещо със "стандартен" двигател. Сред последните са японците от Nissan, които ще представят ново поколение спортни коли с дизайн, сякаш директно изкопиран от игрите Gran Turismo.

Ето и някои от колите на следващите 12 месеца, които нямаме търпение да видим:

Cadillac Lyriq

Снимка: Cadillac

General Motors все по-уверено навлизат в електрифицираното си бъдеще, а с особено любопитство се гледа на Cadillac - американският мускулест еквивалент на не по-малко луксозните BMW и Mercedes-Benz.

Lyriq е първият опит в електромобилите на бранда и ще се предлага с пробег от над 480 километра с едно зареждане, а предната и задната "броня" на живо би трябвало да са още по-впечатляващи, защото са съставени от общо 700 LED крушки.

Постепенно Lyriq ще започне да се предлага в още няколко разновидности, сред които спортна и свръхлуксозна версия, както и с опция за втори електрически мотор, монтиран в предната част. Първата серия на електромобила обаче вече е напълно разпродадена и клиентите очакват доставките си в близките седмици.

GMC Hummer EV Pickup

Снимка: GMC

Да електрифицираш колосално чудовище и гълтач на гориво като Hummer - ето това е експеримент, който няма как да не се очаква с нетърпение. GMC се заиграва с идеята за напълно електрически всъдеход още от 2020 г., но през идните 12 месеца тя ще се превърне в реалност.

Тази реалност ще разполага с просторен интериор, 35-инчови джанти и пробег от 560 километра с едно зареждане. От компанията не крият, че ако се използва пълният капацитет на багажника на електромобила, пробегът със сигурност ще спадне. 

Иначе Hummer EV се задвижва от три електромотора с обща мощност от 1000 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди. Това се случва благодарение на специалните батерии, разработени от GMC, които се наричат Ultium.

Първите доставки се очакват през есента на тази година.

NIO ET5

Снимка: Nio

NIO е китайски производител на електромобили, който залага изключително много на изпипания дизайн, комбиниран с възможно най-модерните технологии. Така в края на 2021 г. фирмата представи ET5, който определя като среден по размери електрически седан с почти нечуван пробег с едно зареждане.

Електромобилът би трябвало да може да измине 1000 километра, без да има нужда от зарядна станция, с което се превръща в много сериозен конкурент на Tesla.

Сред другите интересни подробности за ET5 са, че е снабден с режим на автономно управление, свръхчувствителни сензори за заобикалящата го среда и LiDAR сензор, който за момента е слабо прилаган. Колата е снабдена и с малък суперкомпютър, а първите ѝ доставки ще започнат този септември.

Kia EV6

Снимка: Kia

Електрически кросоувър с красив футуристичен дизайн, който все пак немалко потребители ще могат да си позволят - това е EV6.

Освен това електромобилът идва и с друго незаменимо предимство в лицето на свръхбързото зареждане. Той има максимален пробег от 480 километра, като може да се зареди за път до 330 километра само за 18 минути - нещо, с което други, далеч по-скъпи конкуренти, няма да могат да се похвалят и през 2022 г.

Някои специалисти, сред които изданието Car and Driver, стигнаха и по-далеч и заявиха, че не е никак невъзможно Илон Мъск да намери неочакван нов съперник не къде да е, а в лицето на Kia и техните електромобили, които тепърва ще стават все повече и повече.

А корейците дори не правят компромиси с дизайна и обещават, че до лятото първите бройки от EV6 ще са при купувачите си.

Subaru Solterra

Снимка: Subaru

Този SUV няма да бъде съвсем "компактен и градски", но за сметка на това няма да се плаши да се поразходи из природата и горите.

Solterra е и първият изцяло електрически автомобил на Subaru. Той ще се предлага с 400 километра пробег с едно зареждане, но със сигурност занапред компанията ще покаже и по-мощни версии. Специално за новата си електрическа серия брандът разработва и нов тип скоростна кутия и задвижване на всички гуми едновременно, които ще се влагат само в електромобилите.

Заедно с това се очаква Solterra да се позиционира в съвсем приемливи ценови граници от под 40 хил. долара и ще шества из пътища и планини още това лято.

Nissan Z

Снимка: Nissan

Nissan Z не е електромобил, а е направен в най-добрите традиции на спорното японско автомобилостроене. Той пристига с 565 конски сили, идващи от шестцилиндров турбо двигател.

Колата ще има и два варианта на скоростните кутии - шестстепенна ръчна или осемстепенна автоматична предавка. Ако дизайнът пък ви се струва смътно познат, не се лъжете, защото той е целенасочено копие на Nissan 240Z от края на 60-те години на миналия век, макар че през 2022 г. вече говорим за над 400 конски сили.

Ако искате да притежавате подобна спортна находка, която сякаш току-що е изскочила от GTA или Gran Turismo, Nissan Z ще се предлага за около 40 хил. долара и ще е на пазара до есента.

 

Най-четените