Промените в правилата на световния шампионат във Формула 1 не са кой знае колко на брой, но идеята им е да направят състезанията още по-оспорвани и интересни. А някои от тях трябва и да са стъпката на Формула 1 към развитието на автомобилите в по-екологична посока - като завръщането на системата KERS.
Но, сега, промените в правилата поред...
Подвижни задни крила
Новите правила позволяват използването на подвижен хоризонтален елемент на задните крила на болидите. Пилотите могат да го активират по всяко време в хода на тренировките и квалификациите, като с повдигането на този елемент се намалява аеродинамичното съпротивление и притискане на колата към пистата, като се увеличава максималната скорост.
В състезанията пилотите ще получават указания кога да го активират, като това право ще има само пилот, който се опитва да изпревари свой колега, който е на по-малко от 1 секунда пред него. При натискане на спирачките подвижният елемент се "затваря" обратно.
Скоростни кутии
Животът им се удължава от четири на пет състезания.
Система F-Duct
Един от хитовете на 2010 - системата F-Duct вече е забранена, както и двойните дифузьори.
Фиксирано разпределение на теглото
Това правило ще важи само този сезон и беше въведена, за да се изравнят възможностите на тимовете при опознаването на възможностите на новите гуми Pirelli.
Система KERS
Системите за възвръщане на кинетичната енергия (KERS) се завръщат във Формула 1 през 2011, след като през 2010 тимовете се споразумяха помежду си да не ги използват. Заради тези системи минималното тегло на болидите беше увеличено от 620 на 640 кг.
Правилото за 107 процента
Всеки пилот, който не успее да влезе в 107% от най-доброто време в квалификационната сесия, която участва, няма да има право да участва в състезанието. Ако това правило се прилагаше през 2010, пилотите на HRT щяха да пропуснат 13 състезания. Фернандо Алонсо пък нямаше да стартира в Монако, тъй като остана без време в квалификацията.
Ограничение за работата на механиците
Тимовете няма да имат достъп до боксовете си от полунощ до 6 часа сутринта на другия ден, в който тренировката започва в 10 часа или от 1 часа след полунощ до 7 часа сутринта на следващия ден при сесия, започваща в 11 часа. Така механиците гарантирано ще имат няколко часа сън.
Заповеди от бокса
След изпълнението на Ferrari от Гран при на Германия миналата година, дебатът за заповедите от бокса и тяхното използване във Формула 1 избухна с пълна сила. В крайна сметка ФИА реши да отмени забраната за използване на заповеди от бокса - заради Ferrari. Те бяха въведени през 2002, пак заради Ferrari, защото Рубенс Барикело редовно трябваше да пуска Михаел Шумахер пред себе си.