Бионсе се завърна на музикалната сцена с новия албум на Renaissance и това неизбежно доведе до разнопосочни реакции. От критики заради броя текстописци/продуценти, през обвинения в обиден език, че дори и до твърдения за кражба.
Една от най-интересните реакции беше на текстописеца Даян Уорън, която попита в Twitter как е възможно една песен да има 24-ма автори.
Тя визира парчето Alien Superstar от новия албум на поп звездата, а въпросът беше придружен от емоджи с чудещо се изражение.
Уорън е автор на текстовете на песни като I Don't Wanna Miss a Thing на Aerosmith, Un-Break My Heart на Тони Бракстън и Music of My Heart на Глория Естефан и NSYNC, а в дългогодишната си кариера е носителка на "Грами", "Еми" и две награди "Златен глобус". 13 пъти е номинирана за "Оскар".
Впечатляващата ѝ биография обаче не спря щурма на фенове на Бионсе към профила на Уорън. Той беше залят с най-различни коментари - някои за възрастта ѝ, а други - за историята на музиката на тъмнокожите.
Уорън трябваше да влезе в обяснителен режим - не само в Twitter, но и пред изданието Rolling Stone. Там коментира, че не е искала "да прояви неуважение" и много харесва новия албум на Бионсе, която счита за невероятен артист. Допълва, че всеки, който е допринесъл за Renassaince, трябва да бъде поздравен.
Един от хората, които очевидно са се засегнали от въпроса на Уорън, е The-Dream - една от основните фигури зад новия албум на Бионсе.
"Имаш предвид как нашата (тъмнокожа) култура има толкова много автори", отговори той. "Започна с това, че не можехме да си позволяваме някои неща, когато започнахме, заради това тръгнахме от правене на семпли и това се превърна във форма на изкуство, основна част от тъмнокожата култура (хип-хоп) в Америка."
The-Dream дори предизвика Уорън на надпревара по писане на песни, 1-на-1. "Знаеш, че те обичам, но стига", допълни The-Dream. Уорън отвърна, че не е знаела за историята на семплите в музиката на тъмнокожите и благодари, че ѝ е разяснил. Но нападките не спряха.
Тъмнокожата активистка Ракел Уилис от своя страна изтъква, че съвместната работа е нещо, което не всеки умее, а това, че брилянтността се проявява само в изолация, било "бяла, капиталистическа, патриархална идея".
И докато Alien Isolation успява да скара хора в социалните мрежи, било то и базирано отново на темата за расата, друго парче от новия албум на Бионсе предизвика критики към самата нея.
Песента Heated е разгневила някои слушатели - изказали недоволството си отново в социалните мрежи - не с друго, а с използване на думата "spaz" в текста.
Медицински погледнато думата "spastic" се отнася за състояние на крайниците, при което налице са внезапни и неволеви съкращения на мускулите. Причините за това могат да се коренят в различни заболявания.
Тази критика веднага е приета от екипа на певицата, откъдето съобщиха, че думата ще бъде заменена в нова версия на песента. Преди Бионсе изпълнителката Лизо също промени текст на своя песен - Grrrls - заради използване на думата.
Renassaince са радва на множество похвали, но излизането му беше придружено с немалко проблеми. Самият албум се появи в интернет - нелегално - два дни преди официалната си премиера. А след това дойдоха и критиките от певицата Келис.
Според нея Бионсе е използвала семпъл от песента от 2003 г. Milkshake, което нарече "кражба".
Официално обаче Келис не е посочена като автор на песента. Това са Neptunes, т.е. Фарел Уилямс и Чад Хюго, които стоят зад много от ранните записи на Келис. Variety цитира адвокати, според които екипът на Бионсе може би въобще не е бил длъжен да информира Келис за това, че са използвали част от песента, която тя изпълнява, тъй като тя нито е автор на песента, нито държи правата за нея.
Проблемът на Келис обаче е и със самите Neptunes, като тя преди е коментирала, че за работата си с дуото не е получила достатъчно признание и пари.