Новините за Tesla напоследък не са никак добри.
Според някои финансови анализатори в следващата една година е напълно възможно мажоритарният дял от акциите й вече да не бъде собственост на Илон Мъск.
За момента акциите на производителя на електромобили се търгуват за около 193 долара.
Ако обаче се запази тенденцията за спад, в рамките на до 12 месеца е възможно цената им да стигне и да падне под 100 долара.
Истинската стойност на бранда обаче е в неговия имидж и популярност, а това е нещо, което със сигурност скоро няма да поевтинее. Това кара финансовите анализатори да се чудят дали Tesla няма да има нов собственик и кой точно ще е той, ако предвижданият крах се случи.
И един от възможните купувачи може да е не кой да е, а Apple. Първо, защото както компанията на Илон Мъск, така и тази на Тим Кук харесват високотехнологични устройства със запомнящ се дизайн. Логото на Tesla и логото на Apple са едни от най-разпознаваемите и сред маниаците на тема технологии, и сред обикновените потребители.
По-важното е, че това няма да е първият път, в който Apple да се пробва да се сдобие с производителя на електромобили на Илон Мъск.
Според "много достоверен източник" на CNBC такъв опит е правен през 2013 г., но неуспешно.
Основната причина за провала на сделката се оказва условието на Apple след покупката Илон Мъск да напусне Tesla. Желанието им е подплатено с щедра оферта за първоначална цена от около 260 долара на акция, което означава, че цялостната сума за покупката надхвърля 5,5 млрд. долара.
Явно тук започва наддаването за Tesla. Не се знае дали преговорите са стигнали до оформянето им в официални документи, но едно е ясно - в началото на 2014 г. акциите на фирмата започват да се покачват с бързи темпове и това до известна степен осуетява сделката.
Другият проблем са амбициите Илон Мъск да бъде уволнен от собствената си компания. При провежданите дискусии от Apple дават да се разбере, че не харесват изпълнителният директор и особено склонността му да привлича медийното внимание по възможно най-неподходящите начини.
Исканията Мъск да се оттегли окончателно замразяват всякакви преговори за покупка.
Не е много вероятно през изминалите 6 години Тим Кук да е променил мнението си за Мъск, затова и не е сигурно дали Apple биха подновили опитите си да купят Tesla. Освен това се знае, че технологичната компания се опитва да разработи собствени електромобили, които да влязат в пряка конкуренция с тези на Мъск.
Apple вече строят специални "сухи стаи", в които най-вероятно тестват батериите на бъдещите електромобили. Тези помещения са значително по-големи от стандартните стаи за тестове, което е доказателство, че в тях се провеждат изпитания на нещо, различно от батерии на телефони и таблети.
Друга причина да не очакваме зрелищно сливане на двете компании е, че Илон Мъск има план Б, в колкото и неизгодно положение да попадне Tesla.
Все пак той разполага с повече от една компания в портфолиото си.
Затова се предполага, че може да продаде част от акциите на SpaceX, за да подсигури бъдещето на електромобилите си, колкото и несигурно да е то в момента.