Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Meta разработва "Zuck Bucks" - виртуална валута за метавселената си

Не, не е крипто Снимка: Getty Images
Не, не е крипто

Всичко ново е добре забравено старо. Още от най-древни времена владетели са слагали лика и името си върху монетите, които поданиците им са ползвали като разплащателно средство.

Ето защо можем да приемем с усмивка Zuck Bucks - името, което служители на компанията Meta са дали на потенциалната виртуална валута на компанията. Името, естествено, е неофициално и е закачка с това на изпълнителния директор Марк Зукърбърг.

Financial Times цитира свои източници за това, че от компанията-майка на Facebook и Instagram работят по създаването на виртуална валута, която да се използва в метавселената - изпълненият с аватари дигитален свят, който беше представен около смяната на името на компанията.

Статията посочва, че едва ли става дума за криптовалута, базирана на блокчейн технологията - подобно на Bitcoin, Ethereum и много други. Вместо това се твърди, че Meta по-скоро клони към варианта да представи на потребителите токени, които ще се управляват от самата компания.

Пример за такива токени има в някои игри - като валутата Robux в детската игра Roblox.

Според вътрешнофирмени съобщения и информация от хора, запознати с плановете, Meta иска да създаде и т.нар. "социални токени" или "репутационни токени". Те ще се дават като награда на хора, които имат значителен принос в групи във Facebook например.

Усилия има и в насока създаването на "творчески монети" (creator coins), които е възможно да бъдат свързани с инфлуенсърите в приложението Instagram.

Всички тези идеи обаче са все още в ранни етапи на разработка. По-развити към момента са плановете за интегриране на NFT-та в приложенията на компанията. Зукърбърг вече потвърди, че Instagram скоро ще започне да поддържа такива.

Според вътрешнофирмено съобщение от миналата седмица е възможно Meta да стартира възможността за публикуване и споделяне на NFT и във Facebook в средата на май.

Тези опити не са случайни - Meta загуби повече от 220 милиарда от пазарната си оценка през февруари, когато стана ясно, че потребителите прекарват повече време в конкуренти като приложението TikTok например. Така компанията търси нови източници на приходи, включително и чрез електронна търговия в платформите и криптовалути.

   

Най-четените