Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Отлагат новия Assassin's Creed след слаби продажби на Star Wars: Outlaws

"Създаваме игри за възможно най-широка аудитория", обясняват от Ubisoft Снимка: Ubisoft
"Създаваме игри за възможно най-широка аудитория", обясняват от Ubisoft

Един от най-популярните разработчици на игри в света - френската компания Ubisoft, която има клон и в България, ще "поправя" двете си най-пресни игри в отговор на критиките на геймъри.

Компанията обяви, че отлага с три месеца излизането на Assassin's Creed: Shadows - следващата игра от популярната екшън адвенчър поредица.

Официалната причина - "обратна връзка" от играчите и желанието да се засили центрираният именно върху техните желания подход при разработката.

Новината в сайта на Ubisoft обаче върви ръка за ръка с признанието, че продажбите на последната за момента голяма игра на компанията - Star Wars: Outlaws - са започнали "по-слабо от очакваното", а прогнозите за приходите на компанията са рязко понижени.

Отново заради обратна връзка от играчите, разработчиците на SW: Outlaws - мащабно приключение с отворен свят, базирано в галактиката на "Междузвездни войни" - са "мобилизирани за бързото внедряване на серия ъпдейти", с които да се "полира" и "подобри" изживяването на играчите.

Целта е да бъдат убедени повече хора да закупят играта в предстоящия празничен сезон.

Не се казва кога "ъпдейтите" ще станат реалност, но вероятно екипът е притиснат да е готов с тях до пускането на Outlaws в платформата за купуване на игри Steam на 21 ноември.

Star Wars: Outlaws е с главен герой жена, която за пръв път се появява в "Междузвездни войни", и предлага поглед към криминалния свят на създадената от Джордж Лукас вселена. Снимка: Massive Entertainment / Ubisoft
Star Wars: Outlaws е с главен герой жена, която за пръв път се появява в "Междузвездни войни", и предлага поглед към криминалния свят на създадената от Джордж Лукас вселена.

Star Wars: Outlaws излезе на 30 август т.г. и получи средни до добри оценки от повечето специализирани издания - разочароващо за игра с нейния мащаб, бюджет и претенции, включително фактa, че е базирана в една от най-популярните измислени вселени.

Слабите продажби безспорно са били фактор за това Ubisoft да преосмислят подхода си към Assassin's Creed: Shadows. С обявяването си играта хем сбъдна дългогодишна мечта на феновете на поредицата - история, базирана във феодална Япония, хем разклати кошера с идеята единият игрови персонаж да бъде тъмнокож самурай.

Ето защо Ubisoft са решили да я отложат за 14 февруари 2025 г. вместо да я пуснат по план тази есен.

Самите те признават, че играта всъщност е напълно завършена, но "наученото от пускането на Star Wars: Outlaws" ги е накарало да дадат на разработчиците повече време за допълнително "полиране" на заглавието.

Друга промяна около AC: Shadows е отказът от традиционния модел на т.нар. Season Pass-ове. Вместо това всички играчи ще могат още от стартовата дата да се наслаждават на играта, а поръчалите я предварително дори ще получат първия експанжън безплатно.

Последната, но не по важност промяна, е, че играта ще се появи в платформата Steam още в деня на излизането си.

Това очевидно е опит Ubisoft да достигнат до възможно най-голяма потенциална аудитория от самото начало и повече играчи да могат да закупят играта, преди евентуални негативни реакции и ревюта да са ги отказали.

Каквото и да ви говорят, става дума за пари, гласи старата мъдрост. В новото съобщение в сайта на компанията се посочва, че компанията очаква за второто тримесечие на финансовата 2024-2025 година нетните приходи да бъдат около 350-370 милиона евро.

През юли от Ubisoft съобщиха, че прогнозните нетни приходи за този период са "около 500 милиона евро", т.е. сериозно са занижили очакванията си. А това изисква мерки, за да са щастливи инвеститорите.

Новината за отлагането на AC: Shadows и занижените финансови очаквания идва и с бележка от съоснователя на Ubisoft Ив Гиймо, в която той обръща внимание на "поляризираните коментари" за компанията в последно време.

По думите на Гиймо Ubisoft e компания, "концентирана на първо място върху развлечението, създаването на игри за възможно най-широка аудитория" и целта ѝ не била да "прокарва" каквито и да било възгледи.

Причина за коментара му вероятно са онлайн критиките срещу привидно (излишни) политкоректни решения, като това в игра за Япония да бъде вкаран тъмнокож игрови персонаж.

И все пак да не забравяме, че говорим за компанията, която преди началния екран на всяка своя игра държи да информира геймърите, че дадената игра е създадена от "многообразен" екип от различни полове, раси и сексуални ориентации.



 

Най-четените