Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

“Трябваше да е следващата “Еуфория”, а се превърна в извратено порно с изтезания”

От месеци машината за ширещи се слухове в Холивуд не пуска от захапката си предстоящата поредица на HBO - "Идолът" (The Idol).

В центъра на шоуто са Лили-Роуз Деп като нечовешки популярна поп звезда с проблеми и Абел Тесфайе (The Weeknd) в ролята на капризен лидер на култ. Зад камера е Сам Левинсън, създателят и режисьор на сериала феномен "Еуфория".

От първия си тийзър до последния трейлър "Идолът" енергично поддържа предварителната настройка около рекламата си.

Това ще е "най-перверзната любовна история в Холивуд", окъпана в секс сцени, експлицитно съдържание и обезпокояващи послания от всякакъв род.

Триото Деп-Тесфайе-Левинсън вече загатна в предварителните си интервюта, че продукцията им ще разбуни духовете сред публиката. Но пропусна да спомене какво нестихващо напрежение е съпровождало заснемането на поредицата, което може би ще обясни неяснотата около неговата премиера.

В репортаж за списание Rolling Stone 13 служители от екипа на "Идолът" разкриват, че шоуто измъчвано от постоянни забавяния, презаснемания и пренаписвания на сценария, заради които никои от тях не е сигурен как ще изглежда финалната версия.

По думите им на снимачната площадка са се сблъскали две диаметрално противоположни творчески визии, а това е провокирано периодичен хаос наравно с токсична работна среда.

От видяното по време на снимки, част от екипа на "Идолът" е убеден, че смисълът на сериала е опростен до "мъжка фантазия за изнасилване", което е много далеч от първоначалната феминистична концепция.

Снимка: HBO Max

Според събраните свидетелства в Rolling Stone проблемите в продукцията са започнали миналия април, когато режисьорът Ейми Саймец внезапно напусна поредицата при напълно заснети шест епизода. HBO потвърдиха новината, като заявиха, че "Идолът" ще претърпи "пълен творчески ремонт".

Пред Rolling Stone част от снимачния екип твърди, че Саймец се е отказала от сериала след серия тежки конфликти с Абел Тесфайе (The Weeknd), който се явява и един от създателите на продукцията.

Въпреки че Тесфайе не е участвал активно в заснемането на пилотните епизоди, визията на Саймец не му е допаднала. Изпълнителят е смятал, че наративът се насочва прекалено към женската гледна точна, а идеята му за "Идолът" е съвсем друга - да покаже хищническата задкулисна природа на перверзния Холивуд.

Двамата така и не са стигнали до консенсус и следствие на конфликта им Ейми Саймец си е тръгнала от проекта, без да го довърши.

След нея зад волана сяда Сам Левинсън, също един от създателите на "Идолът", който не успял да се ангажира пълноценно с първите епизоди, тъй като времето му е било посветено на втория сезон на "Еуфория".

Левинсън обаче е дал да се разбере, че няма да продължи подхода на Саймец към историята и наредил пренаписване на сценария из основи. А докато изтрива печата на Саймец от шоуто, режисьорът на "Еуфория" бавно се превръща в стресиращ фактор за снимачния екип.

Сам Левинсън Снимка: Getty Images
Сам Левинсън

"Разочароващо беше да гледам как Ейми дава най-доброто от себе си, за да оформи проект, с който HBO може да се гордее, а след това те (HBO) се обърнаха към Сам, дадоха му празен чек и поискаха да направи нова "Еуфория", разказва един от служителите на място.

От работилите по първата версия на продукцията мнозина казват, че са фенове на тактиката за разказване на Саймец. Сценарият е представлявал многопластова история, която носи символика за експлоатацията на жените и примамките на славата.

Всеки от източниците на Rolling Stone казва, че е бил завладян от първоначалния вариант на "Идолът", без значение че финалът не е бил написан. Споделя се, че Саймец е била насърчена от HBO сама да избере края и стига да иска, да си измисли роля и да се включи в последния епизод.

Режисьорката се чувствала силно екзалтирана от шанса, който ѝ се дава, и участвала дейно във всяка стъпка по продукцията - от писаното до организацията на графика.

Това се променя драстично, когато Тесфайе и Левинсън поемат контрола над поредицата. Двамата взимат решения в движение, сменят мнението си от днес за утре и заради липсата им на план организацията на снимките започва да страда.

"Беше изтощително до самия край. Неведнъж съм идвал на снимачната площадка и съм разбирал, че има нови две извънредни сцени за заснемане, които не са включени в графика от предния ден. Казвах си: "Не искам работа, на която ме дърпат от 100 места, защото никой не знае какво иска. Не мога да работя нещо, което ме кара да плача всеки ден, защото спя по 2 часа на денонощие", разказва един от служителите.

Въпреки цялата суматоха, HBO остава страничен свидетел на анархията в работната среда. Твърди се и че в един момент Левинсън е спрял да изпраща сценарии до студиото, но непрекъснато е искал увеличаване на бюджета, докато не стигнал до сумата от 75 милиона долара.

Основното притеснение на екипа обаче не са растящите разходи, а фактът, че Левинсън измества фокуса на сериала. По думи на служителите малко по малко режисьорът преформулира продукцията в секс шоу за зрял мъж, който злоупотребява с младо момиче.

В различни моменти сценариите на Левинсън съдържат физически насилствени интимни сцени между героите на Лили-Роуз Деп и Абел Тесфайе.

Твърди се, че в четвъртия епизод режисьорът е включил сцена, в която Тесфайе удря Деп през лицето, а героинята ѝ се усмихва и моли да бъде пребита, докато героят на The Weeknd не получава ерекция. Тази сцена впоследствие отпада при заснемането.

В друг от предложените сценарий на Левинсън Деп е трябвало да носи яйце във вагината си, а в случай, че го изпусне и счупи, героят на Тесфайе да я изнасили. И тази сцена отпада от графика, понеже така и не е намерен реалистичен начин за заснемане, без Лили-Роуз наистина да поставя яйце във вагината си.

"Четях това и си мислех: Какво, по дяволите, е написал този човек?! Това трябваше да е следващата "Еуфория", а се превърна в извратено порно с изтезания. Това не е шоуто, за което приех да работя. Включих се в проект за мрачна сатира за славата през XXI век, не за сатанинска картина със сексуално съдържание", обяснява един от членовете на продукцията.

След публикуването на репортажа в Rolling Stone звездата на сериала - Лили-Роуз Деп - също се включва в дебата за уместността на изиграните от нея сексуални сцени.

В изявление пред People тя казва, че Сам Левинсън е най-добрият режисьор, с когото е работила.

"Никога не съм се чувствала по-подкрепена или уважавана, на което и да е друго творческо пространство. Сам приема мненията на актьорите, с които работи, и създава среда, в която всеки да се чувства разбран, чут и оценен", твърди 23-годишната Деп.

Снимка: HBO Max

В този дух е и коментарът на HBO относно свидетелствата на екипа от "Идолът". Те не отричат, че продукцията ще е провокативна, но не са съгласни с обвиненията за хаотична и токсична работна среда.

"През целия процес се е работило в безопасна обстановка на взаимно уважение. Вярно е, че направихме големи промени със сериала миналата година, но те бяха в интерес на продукцията, актьорите и екипа. Нямаме търпение да споделим "Идолът" с публиката съвсем скоро", казват от HBO.

Най-любопитен обаче е отговорът на The Weeknd. В Twitter изпълнителят публикува кратко клипче от "Идолът" с надпис: "Rolling Stone, притеснихме ли ви?", с което прави намек, че изданието вероятно е обидено на сериала.

В споделеното видео героят на The Weeknd и героинята на Лили-Роуз Деп обсъждат с агент доколко добра пиар тактика е корица за Rolling Stone. Персонажът на The Weeknd казва, че списанието е изпята песен, понеже има само 6 милиона последователи в Instagram, докато героинята на Лили-Роуз има 78 милиона последователи.

Но за част от екипа, работил близо година по заснемането на епизодите, в свидетелствата им няма място за лични нападки и дребни забележки. Те искат да изобличат модела на работа при Сам Левинсън и нехайното отношение на шефовете му към него.

"Той (Левинсън) е въплъщение на това колкото далеч може да стигне един човек, ако студиото гледа на него като на мултимилионна банкнота. Няма да отразяват действията му, защото им носи пари. Каквото и да направи, той е в състояние да си тръгне невредим и накрая  и пак всички да искат да работят с него. Хората са склонни да пренебрегнат всички червени флагчета и да го следват независимо от поведението му", смята член на екипа на "Идолът".

 

Най-четените