Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хотелът, в който бонусът за персонала е нова татуировка

С идеята си Ruby Hotels целят не само да се отличат с изобретателните дивиденти Снимка: iStock
С идеята си Ruby Hotels целят не само да се отличат с изобретателните дивиденти

В постпандемичната ситуация, когато обслужващият сектор в цяла Европа се изправи пред сериозен недостиг на кадри, хотелските комплекси и заведения започнаха да умуват над различни премии за привличане на персонал.

А един от най-интересните бонуси са на германската хотелиерска верига Ruby Hotels, които подаряват на служителите си нова татуировка, пиърсинг или прическа на стойност до 500 евро, стига работниците да са се задържали на позицията си поне шест месеца.

Схемата е стартирала в началото на юни и за малко повече от месец заявленията за кандидатстване за работа са се увеличили с 25%, казва вицепрезидентът на отдел "Човешки ресурси" в хотелския комплекс - Ута Шьорер.

"Като се има предвид, че цялата индустрия изпитва недостиг на персонал, резултатите ни през последните седмици са задоволителни", казва тя пред CNN.

С идеята си Ruby Hotels целят не само да се отличат с изобретателните дивиденти към основната заплата, а и да привлекат вниманието на колегите си от бранша, които все още не са открили как да запълнят липсата на достатъчно служители.

"Важното е да бъдем отборни играчи, като покажем, че ценим характера на всеки човек, който работи за нас. Искаме да насърчим нашия персонал да демонстрира индивидуалността си на работа. Така ще ни бъде много по-лесно да открием правилния език на комуникация", казва още Шьорер.

Самата тя също има татуировки, за които казва, че комбинират "спомени и успехи през годините".

"Татуировките, както пиърсингът и прическата са много лично нещо. Понякога имат и емоционално значение", добавя експертът по "Човешки ресурси".

Според Шьорер фактът, че нестандартният бонус е привлякъл много нови кандидати, означава, че Ruby Hotels са открили правилния механизъм, чрез който да компенсират недостига на персонал.

От месец август схемата е разширена, така че да обхваща и дългогодишните служители на хотела. Ако човек, който вече работи в Ruby Hotels, помогне за наемането на ново лице, компанията ще плати за татуировките и на двамата.

И докато на други места дефицитът на бармани, сервитьори и рецепционисти продължава да е сериозен проблем, германската хотелска верига планира да запази премията от татуировки до края на година.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените