Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Twitter и сагата със сините тикове - когато хаосът възтържествува

Според някои потребители Илон Мъск може да бъде подведен под съдебна отговорност Снимка: Getty Images
Според някои потребители Илон Мъск може да бъде подведен под съдебна отговорност

Драмата със сините тикчета в Twitter, които удостоверяват, че даден профил е автентичен, явно скоро няма да спре.

Новият собственик на платформата - Илон Мъск - още при закупуването ѝ обяви, че сините тикове до профилното име ще станат платени. Последва вълна от недоволство и от потребители, които се заричаха, че ще напуснат Twitter.

Мъск обаче остана непреклонен и от понеделник, 24 април, би трябвало абсолютно всеки акаунт, който иска да има удостоверение за автентичност, да е заплатил 8 долара през услугата Twitter Blue.

С това негодуването на Twitter потребителите ескалира още повече и някои заявиха, че искането на пари за синьо тикче противоречи на федералните закони.

Едната от причините е, че Мъск предостави безплатно въпросната "значка" на някои от противниците на платените акаунти. Баскетболистът ЛеБрон Джеймс и писателят Стивън Кинг заявиха, че ще напуснат Twitter, ако бъдат принуждавани да си плащат за верифициран акаунт.

Кинг дори призова парите, които вече са събрани от тези профили, да отидат за благотворителност.

Затова Илон Мъск реши да предостави на някои акаунти безплатен син тик, без да е ясно точно на какъв принцип го е направил. Бизнесменът потвърждава, че с тази привилегия се ползват именно Кинг и ЛеБрон, както и актьорът Майкъл Шатнър и журналистът и отявлен критик на Мъск - Мат Биндър.

Непрозрачността и хаосът, които собственикът на Twitter създава около заплащането на услугите в платформата, за мнозина започва да изглежда против всякакви писани закони, включително и федералните закони на САЩ.

Конкретният закон, който в Twitter визират, е срещу "създаването на фалшива самоличност, която може да подведе, заблуди или измами, които могат да навредят на потребителите".

Социалната мрежа би могла на теория да попадне под ударите на властта и заради сините тикове в профили на починали личности. За да плати потребител за верифициран акаунт, той трябва да предостави телефонен номер и след това да заплати 8 долара, като тази сума се заплаща всеки месец.

От Фондация Чадуик Боузман, кръстена на актьора, който почина през август 2020 г., например уточниха, че лично са подали данни за верификация.

Зад други акаунти на мъртви знаменитости обаче не стои конкретна организация, но въпреки това те имат син тик. Някои определиха действията на Мъск спрямо профили на починали личности като безсърдечни, други директно обвиниха предприемача, че се опитва да наложи сините тикчета като символ на престиж, който трябва да бъде заплатен.

На такова мнение е и моделът Криси Тейгън, която обяснява пред "Си Ен Ен", че е прекарала целия си уикенд в опити да разкара тикчето, но сякаш то е "залепено" за профила ѝ.

Въпреки това едва ли ще се стигне до подаване на съдебна жалба срещу Twitter и Илон Мъск, особено след като немалко акаунти все пак са склонни да си плащат абонамента.

И тук не говорим само за звезди, които искат да са по-близо до почитателите си. Редица световни медии и блогъри разчитат на Twitter, за да достигнат до по-голяма аудитория и това важи с още по-голяма сила сега, в светлината на войната в Украйна.

Тези източници на информация предпочитат без много шум да дават по 8 долара на месец, вместо да загубят достъпа си до платформата. Други продължават да обсъждат възможно ли е действително компанията да бъде подведена под съдебна отговорност.

Комикът Джейсън Уитлок пък написа, че 8 долара на месец не са чак толкова колосална сума и най-вероятно използва толкова на ден за тоалетна хартия.

Затова положението в социалната платформа, откакто Мъск пое управлението ѝ, продължава да напомня на един безкраен хаос, който само се задълбочава.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените