Пепи Димитрова и що е то пиар

„Питам хора, които учат в университета, какво прави пиарът, а те ми казват - придружава важни хора на събития. Това ми е любимото определение", казва Пепи Димитрова, смеейки се.

Като човек с вече над 15 години опит в бранша няма как да не възприема това неразбиране на професията от комичната му страна. Тя много добре знае какво е лицето на пиара -  като специалист по имидж и връзки с медиите, разбира добре как работи браншът.

Посвещавайки се на професията тя се отказва от примамливата за мнозина алтернатива - да бъде на малкия екран, и съзнателно избира пиара пред телевизията.

Собственик е на агенция "пр2", но с усмивка на лице разбива клишето за "хубавичката пиарка", както самата тя се шегува.

Посреща ни със същата тази широка усмивка в слънчевия си офис в центъра на София, макар че за нея е необичайно да провежда работни срещи там. Тя най-често е при клиентите, за чийто публичен облик се грижи. Веднага минаваме на "ти" - Пепи е човек, който бързо стопява дистанцията и с лекота скача от тема на тема.

Професионалният й път също напомня за бърз и динамичен слалом - между мечтаната специалност „Журналистика" в университета и икономическото си образование; между работата в една от националните телевизии и навлизането в забързания корпоративен свят; между успехите в кариерата и семейството с две деца и куче от любимата на египетските фараони порода басенджи.

Пепи планира внимателно стъпките си и казва, че по природа е прагматичен човек. Може би това е причината с лекота да успява да преминава през задачите в натоварения си график и да балансира работа, хобита и семейство.

В програмата й запазено място намира страстта й към планинарството, както и тази към нетипичен за дамите спорт - бокса.

Някои от вас най-вероятно си я спомнят и от риалити предаването "Дом за всеки", в което тя умело влезе в образа на брокер, готов на всичко новодомците да изберат именно предложения от нея апартамент.

Предаването е поредното предизвикателство, с което Пепи се захваща с ентусиазъм и приключва с доста победи в актива си - в редица от епизодите надделява категорично над своя конкурент.

Случайността в живота й изиграва една-единствена, макар и изключително важна роля - отклонява я от пътя на журналистиката.

Телевизионната журналистика е детската й мечта. "Аз съм много целеустремена - поставям си цел и просто вървя към нея",  казва Пепи. Съдбата обаче има друг план.

Когато не я приемат в Софийския университет - "мен, отличничката от първия чин" - всички са изумени. Вместо да бездейства в продължение на една година, докато чака следващото кандидатстване, Пепи записва да учи „Икономика на медиите"  в УНСС, специалност, която до огромна степен е посветена отново на журналистиката.

Мечтата й обаче не спи - в трети курс тя вече работи в Нова ТВ, "където ми се случиха много яки неща", смее се тя. Това е през 2002 г., когато Пепи е репортер в сутрешния блок по времето, по което този тип програма тепърва се оформя. Милен Цветков, тогава водещ на предаването, веднага надушва с какъв хъс работи тя - майка е на едва 8-месечно бебе, но винаги е добре подготвена, дори и за жива връзка в невъзможни часове като 5:30 сутринта.

На третата година от работата си в телевизията обаче тя започва да се замисля дали този живот има смисъл.

„Колегите ми, с които учехме икономика, работеха в корпоративния свят, някои вече имаха собствен бизнес, други бяха в големи компании. Журналистиката започна да ми се струва хамалогия без достатъчна ефективност - икономическото образование си каза думата", казва Димитрова.

"Видях какво става с детските мечти, хубаво е, но понякога не е достатъчно".

Насочва се към пиара след хрумване на съпруга й - голяма брокерска фирма си търси пиар специалист и той я насърчава да пробва. Пепи има притеснения, че не е достатъчно запозната с професията, но мъжът й ги пресича на момента: "Бързо ще се научиш!". Дългогодишният й опит в сферата показва, че е бил прав.

"Телевизията е обсебваща, тя е като болест. Дори и когато се прибереш, продължаваш да живееш в този свят, следиш новините, ровиш. Тази работа дава много, но и взима много", казва за решението си Пепи. Забелязва и как колегите й в бизнес средите имат възможност да структурират живота си така, че да им остане време и за семейството.

Все пак се оказва, че любовта към телевизията не увяхва така лесно и години по-късно Димитрова се завръща на малкия екран, този път в "Дом за всеки".

Риалити предаването е поредното предизвикателство. За българина неговият имот и неговият дом са свещени и той не допуска с лекота хора до там, посочва Пепи.

Затова е трудно да се намерят участници, готови да покажат имотите си. И тук тя влиза с лекота в нова роля - тази на амбициозен брокер, който преследва до последно всяка перспектива за сделка.

Снимките са изтощителни и заемат уикендите й. От понеделник до петък Пепи е посветена на работата си като пиар, а в събота и неделя е на снимки, които понякога се проточват до късно вечерта. Студът от минус 27 градуса по време на един от снимачните дни също не се оказва пречка пред екипа и двамата брокери.

Пепи подчертава, че борбата на малкия екран между нея и конкурента й - брокера Георги Пейчев, е била съвсем реална. В живота двамата са приятели, но противоборството по време на снимките на предаването дори ги скарва за кратко.

"Просто не мога да губя", казва Димитрова с доза огорчение.

Жаждата за успехи движи Пепи и в основното й поприще - пиара.


С колегите й са най-вече консултанти по имидж и бизнес развитие. Клиентите им съгласуват с тях посоката на развитие, за да може пиарите да изградят публичния им образ спрямо нея. "Понякога сме и психотерапевти", споделя Пепи, защото от 15 години работи с едни и същи клиенти и ги приема като свои партньори, с които заедно вървят напред.

В цялата въртележка от задачи тя все пак намира време за себе си и хобитата си.

"Планирам го в графика си", казва тя. Ходенето в планината е важно за нея, за да поддържа баланса си в живота и затова го предвижда внимателно точно така, както подрежда срещите и събитията си за седмицата.

Разходките до Витоша след работа за нея са като детска игра и затова през последните години вече си поставя далеч по-високи - в буквален и преносен смисъл - цели. Едно изкачване на Елбрус, който тя вече е покорила, не може да бъде направено просто така, без старателна подготовка.

Изкачването на все по-високи върхове за Пепи се превръща в още една цел, която да преследва и постига.

В града тя също има своите начини да разпуска. От осем години тренира бокс, а фитнесът също заема важно място в ежедневието й. Признава, че няма „малки женски ритуали", а ходенето на фризьор и маникюр счита за поредното задължение на работещата жена.

Дамската й чанта също не изглежда като „типичната дамска чанта" -  вместо тонове козметика, в нея задължително намира място някоя вещ на сина й, в деня на разговора ни това се оказва зелена шапка с очички. Никога не забравя и каишката на кучето си - черно-бял представител на рядката порода басенджи.

Заради грижата за околната среда в себе си винаги носи и торба за пазаруване и бутилка за многократна употреба.

Въпреки че следва максимата, че "лицата и църквите не бива да са нови", експертната грижа за кожата й е от първостепенно значение.


"Високата планина е безпощадна към кожата. Колкото по-нависоко се изкачвах, толкова по-категорично разбирах, че не мога да подхождам с лекота към грижата за лицето си", признава Пепи.

Като човек, за когото личните препоръки имат голяма тежест, защото спестяват време за проучване, всяко успешно попадение е пълно щастие. Когато среща Lierac Cica-Filler, му дава шанс и за нейно най-голямо щастие любовта им е взаимна.

"Имам лош опит с много скъпи продукти, затова не робувам на марки, нито на цена. Ако един крем ми създава усещане за комфорт, ако го почувствам мой, оставаме за дълго заедно", категорична е Пепи.

И тихо подшушва, че между бокса и катеренето не намира време за четене на форуми за красота. Това означава, че кремът на Lierac Cica-Filler ще бъде в спортния й сак много дълго.

Разговорът за красота и грижа ни отвежда и до голямото й верую - всички емоции, които се изписват на лицето, носят красота и не трябва да бъдат потискани. Дори и в корпоративния свят.

Материалът е реализиран със съдействието на Lierac

Снимки: Мира Дерменджиева

Грим: Десислава Далукова

Тагове: webcafe

Новините

Най-четените