Blizzard отново се издъни.
Това, което трябваше да бъде празник за феновете на любимата стратегическа видеоигра, по някакъв начин се превърна в най-ниско оцененото заглавие в Metacritic.
Ако не сте следили сагата с ремастерираната версия на класиката Warcraft 3, реакцията на потребителите може да ви се стори объркваща. Както известният сайт PC Gamer пише в ревюто си на новата Warcraft 3: Reforged, „сърцевината на Warcraft 3 си е толкова завладяваща, колкото винаги е била", а някои от графичните промени (като новите модели с висока разделителна способност на бойни единици и сгради) изглеждат доста приятно. Не е ли това повече или по-малко каквото очакваме от едно обновено издание на обичана класика?
Е, май не е толкова просто. Поради лошата комуникация от страна на Blizzard и плановете, които се промениха в хода на разработката - някои, по ирония на съдбата, заради отзивите от феновете - преработената версия на Warcraft 3 е меко казано разочароваща. Blizzard дори разстрои групата геймъри, които все още се състезават в оригиналната Warcraft от 2002 г., като актуализира и тази версия с новия клиент на Reforged, на който доста странно му липсват някои ключови характеристики.
Ето как всичко се обърка.
Blizzard обяви Warcraft 3: Reforged на изложението BlizzCon през ноември 2018 г., показвайки анимиран трейлър, преди да разкрие плановете за ремастъра на сцената на събитието. Трейлър за геймплея също изброява няколко от новите функции, като:
-Напълно преработени герои и анимации
-Ремастерирани карти и кампании
-Обновен потребителски интерфейс и редактор на света
-Преработка в 4K резолюция
Blizzard също показа нови модели герои, говори за извършване на промени в картите и как Reforged би съжителствал с оригинала в рамките на един и същ клиент.
Това беше грандиозното представяне на Warcraft 3: Reforged и е разбираемо какво се очакваше от играта, когато я пуснаха за пръв път миналата седмица.
Reforged обаче изпълнява само някои от обещанията, дадени в първоначалния си трейлър.
Тя има преправени герои, някои ремастерирани карти и кампании (макар че „ремастериран" е неясен термин така или иначе) и нов персонализиран редактор на игри. Тя поддържа 4K. Но тук започват бележките под линия.
"Преработените" карти и кампании се оказаха много по-близки до вида си от 2002 г., отколкото до демонстрацията от 2018-а.
Съществените промени също липсват в останалата част от играта. С няколко изключения, на повечето кътстени липсва емоция или кинематографичен усет, за разлика от онези, които видяхме преди малко повече от година на BlizzCon. Blizzard също заложи на сигурно с картите. Някои локации получиха по-сериозна актуализация, но в по-голямата си част те остават много близо до оригиналите. Играчите-ветерани ще забележат новости, но смислените промени са малко. Естетично те също са доста непривлекателни. Въпреки по-висококачествените текстури, усещането е, че играете на WoW Classic с модерни герои и модели. Съпоставянето просто прави картите да изглеждат по-стари.
Оказва се, че след BlizzCon 2018, разработчиците на Reforged са решили да не променят кой знае колко анимираните сцени от оригиналната игра.
Но освен ако не следите процеса отблизо, вероятно нямате представа за това решение. Blizzard говори за това на BlizzCon 2019, но не достатъчно ясно. Например, през ноември 2019 г. Blizzard каза, че новият, преработен потребителски интерфейс на Reforged ще дойде по-късно - странно забавяне, като се има предвид, че това е една от оригиналните функции на ремастъра. Интервютата, публикувани малко преди излизането на играта, и един панел на BlizzCon, не бяха достатъчни, за да информират играчите, че визията от 2018 г. вече не е на дневен ред.
Това е и най-често срещаното оплакване за Warcraft 3: Reforged: Blizzard продаде на играчите очакването за игра, която не съществува. И не само играчите на Reforged са ядосани. Засегнати са и тези, които останаха с оригиналната версия на Warcraft 3.
Оригиналната игра, която споделя клиент с Reforged, за да позволи на играчите да се състезават един срещу друг и в двете версии - изведнъж изгуби функции, съществуващи от близо 20 години.
Те включват кланове, автоматизирани турнири, LAN и офлайн игра и др. Много играчи казват и че персонализираните кампании също не работят.
Проблемът е, че след сливането с Activision, скандала с Diablo Immortal и полемиката около наказанието на Blitzchung, грешките на Blizzard са по-трудни за прощаване.
Резултатът на Reforged от 0.5 точки при над 15 000 потребителски ревюта в Metacritic е, разбира се, смешен - дори и с липсващи функции, това е силна и увлекателна стратегическа игра, която вече изглежда много по-добре на съвременните компютри. Но оценяването с нула на играта е класическа стъпка в наръчника за ефективен бунт в мрежата. Това е един от най-преките начини почитателите на играта да изразят своя гняв. Blizzard обеща, че ще върне парите на недоволните без уговорки, но този ход дойде твърде късно.
Истината е, че това настроение у геймърите не започна с Warcraft 3: Reforged.
То се зароди през последните няколко години, когато основни фигури в Blizzard като Крис Метцен и Майк Морхайм напуснаха компанията.
Activision Blizzard изглеждаше особено зле в очите на публиката, когато уволни служители след рекордни приходи. Но нищо не навреди на имиджа на компанията повече от миналогодишното изхвърляне на професионалния Hearthstone състезател Blitzchung, след като той направи изявление в подкрепа на движението за демокрация в Хонконг.
Тези проблеми не попречиха на най-верните фенове на Blizzard да играят игрите на компанията или да посещават BlizzCon. Те най-вероятно няма да спрат предстоящата Diablo 4 да продаде десетки милиони копия.
Но те накърниха имиджа на Blizzard като непогрешимия разработчик, който превръща феновете в семейство.
Много по-лесно е да бъдете цинични по отношение на Blizzard в наши дни и дори ако проблемите на Warcraft 3: Reforged бъдат закрепени през следващите няколко месеца, те ще бъдат използвани като още едно доказателство, че Blizzard вече не е това, което беше.