Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шумахер с десет места назад в Япония

Шуми ще стартира с 10 места назад в Япония
Шуми ще стартира с 10 места назад в Япония

7-кратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер ще бъде преместен с десет места назад на стартовата решетка за Гран при на Япония заради катастрофата, която направи в Сингапур вчера.

Шумахер удари отзад Жан-Ерик Верн и двамата отпаднаха, а Михаел получи по-тежка санкция, тъй като към това провинение се добавя и удара му с Бруно Сена в Гран при на Испания, също по негова вина.

Първоначално пилотът на Mercedes обясни, че ударът е резултат на проблем в болида, но по-късно е признал пред стюардите, че е допуснал грешка на спирането за завоя, която е довела до удара с Верн.

Шумахер изпусна контрола над колата си в една от зоните за спиране малко след прибирането на първата кола на сигурността и удари пилота на Toro Rosso пред него.

"Просто натиснах много здраво спирачките, колелата блокираха, натиснах още спирачката, но просто нямаше как да избегна удара", заяви Михаел преди да се яви пред стюардите.

Стюардите не наложиха наказания за инцидента между Дженсън Бътън и Себастиан Фетел, точно зад колата на сигурността. В един момент Фетел рязко намали и Бътън блокира колелата си, за да не го удари.

И тъй като водачът на колоната налага темпото зад кола на сигурността, а и стюардите не намериха доказателства в телеметрията на колата на Фетел, че той го е направил умишлено, Бътън се размина само с уплахата. След финала Дженсън призна, че е бил сигурен, че ще се забие във Фетел и за секунда дори затворил очи в очакване на удара.

Шефовете на Red Bull и McLaren заеха противоположни позиции относно инцидента.

"Лидерът налага темпото, така че аз бях притеснен, че Дженсън е твърде близо до Фетел. Сякаш Дженсън изобщо не прецени колко е близо до колата на Себ", обясни Кристиан Хорнър.

"Себастиан криволичеше по пистата, ускоряваше, спираше, караше неравномерно. Освен това, не набиваш спирачките в средата на завоя. Двамата с Дженсън извадиха късмет, че не се удариха, иначе щяха да подарят на Алонсо много точки", допълни Мартин Уитмарш.

"Себастиан ускори, след което рязко спря за идващия десен завой - обясни Бътън. - Не очаквах скоростта му да се промени толкова рязко, затова скочих на спирачките, колелата блокираха и едва се разминах с удар в задницата на колата му. Щеше да се получи голяма излагация."

 

Най-четените