Четирите най-големи Интернет компании - Google, Facebook, Amazon и Apple - непрекъснато влизат в сблъсъци помежду си. Кой от гигантите е най-слаб? Според експерти, това е Apple.
Компанията има огромен пазарен дял, а продуктите й чупят рекорди по продажби, но същевременно "ябълките" трябва непрекъснато да полагат усилия, за да имат най-добрия хардуер и така да задържат клиентите
(бел.ред. - По тази логика, Apple може би вече имат проблеми, тъй като новите iPhone и iPad за пръв път не донесоха революционни промени в хардуерно отношение. Нещо повече, броени дни след премиерата на двете устройства, бяха представени задвижваните от Google Android смартфон LG Nexus 4 и таблета Samsung Nexus 10, които в някои аспекти превъзхождат продуктите на Apple)
Според специалиста по инвестиционно банкиране Алек Едисън, марката Apple е скъпа, но това не е достатъчно, за да продължи клиентът да купува отново и отново. Той допълва, че собствените магазини на компанията в момента дават увереност на хората, но може да се повтори историята с Disney, където от един момент нататък търговските площи са се превърнали в тежест.
Според бившия анализатор на Citi Марк Махани, Facebook може да има проблеми с качествата на своите топ мениджъри, които са много слабо познати на инвеститорите.
Освен това, компанията не се представя адекватно на мобилния фронт, където закъсня със своето iPad приложение и в последствие призна за някои други грешки. "Те трябва да превключат на режим инвестиране", категоричен е Махани.
"Google имат най-много данни за потребителите, вероятно следвани от Facebook, но Amazon имат най-много информация с търговско значение", категоричен е анализаторът. Според него, с настоящите си масиви Amazon могат да бъдат спокойни за следващите 5-10 години.
Експертите са категорични, че е много трудно за стартираща компания да отнеме от пазара на водещата четворка, защото с огромните си инвестиции, всяка от най-големите компании си е прокопала "защитен ров". Така Google имат алгоритъм и инфраструктура за 20 млрд. долара, Facebook има силен ефект върху функционирането на цялата мрежа, а логистиката на Amazon е градена с години.
Въпреки това, в следващите пет години вероятно ще се появи още някой голям играч на онлайн пазара. Напълно е възможно той да не идва от САЩ.