Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Един ден в обувките на... един щастлив middleman

Един ден в обувките на... един щастлив middleman Снимка: Мирослава Дерменджиева

Още в началото на срещата ми с Тихомир Димитров, Старши специалист Инфраструктурно и ИТ договаряне стана ясно, че интервюто ще мине забавно. Градски сме си - от Пазарджик, фенове сме на футбола и дори подкрепяме едни и същи отбори.

"Видях правилния отбор и вече съм по-спокоен", бяха първите му думи, след като забеляза, че нося раница на Милан.

Говорим си в централата на CETIN, технологична компания, занимаваща се с изграждането на телекомуникационна инфраструктура и решения в сферата на информационната сигурност, за да ми обясни какво точно върши той като част от отдела по снабдяване и логистика.

"Нашата задача е да контролираме разходните пера на компанията за оборудване и услуги", казва Тишо, както го наричат колегите му.

Екипът му се състои от петима души. Те, по думите му, са "много по-опитни" от самия него, заради което самият Тихомир се старае да учи възможно най-много от тях.

Снимка: Мирослава Дерменджиева

"Те познават перфектно инфраструктурата и комуникират лесно с всички отдели с идеята да олекотяват административната тежест. Гледам да вземам дейно участие във всички процеси, за да бъда на тяхното ниво, и не се страхувам да попитам, когато изскочи нещо непознато", обяснява той.

С какво точно се занимава екипът?

"Най-общо работата мога да я опиша като провеждане на търгове. Всичко, от което имат нужда колегите като техника или офис консумативи, както и тези на терен като оборудване, минава през нас. Ако от отдел "Планиране", например, пожелаят да си подменят оборудването, изготвят доклад, в който казват от какво имат нужда, и тогава в действие влиза нашият екип. Ние изследваме пазара, намираме доставчик за това оборудване, договаряме доставянето му, след което изготвяме договорите", обяснява Тихомир.

При CETIN всяка тръжна процедура има поне по три конкуриращи се доставчика - без значение за еднократна оферта или за продължаващо партньорство по договор. Работата на Тихомир е във всеки един момент да има реалистична преценка както спрямо пазара - т.е. как компанията да подаде исканията си, така и спрямо нуждите на хората, които ще ги ползват.

Тихомир Димитров е възпитаник на Американския университет в Благоевград. Завършва бизнес администрация с допълнителна квалификация по информационни системи. След това завършва магистратура със специалност MSc in Supply Chain Management в Ротердам, но именно там го заварва пандемията от Covid-19. Прибира се в България и завършва дистанционно.

Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.

"Отидох там с идеята да завърша и да се върна. Времето там е много потискащо - винаги дъждобранът трябва да е с теб", казва Тишо.

В CETIN е от почти три години. Определя се като един щастлив middleman - да бъде посредник между това, което искат колегите му, и това, което доставчикът може да достави; човекът, който се старае да превърне желанията на хората, с които работи, в реалност.

"Работим с техническия отдел, с правния отдел и понякога трябва да маневрираш между желанията на всички. Обичам още с идването на работа да седна на компютъра и да проверя дали има нещо спешно за вършене. Чак тогава идва времето за кафе и разговори с колегите. А те са много полезни - дори да се заговориш с някого около диспенсъра за вода, научваш повече за работата му, за нуждите му, след което аз, като middleman, ще мога да комуникирам с него по-лесно", обяснява Тихомир.

Снимка: Мирослава Дерменджиева

Работният му ден преминава в няколко задължителни срещи с неговия и други екипи. Неговата задача е свързана със снабдяване на информационни услуги и системи, което значи, че работи основно по IT инфраструктура.

"Всички сървъри или устройства, които ползват колегите, които работят на терен, минават през мен като процес и снабдяване. Например - ако някой отдел иска да подмени лаптопите си или да купи нови служебни смартфони, подобна поръчка минава през мен", разказва Тишо.

Това, което самият Тихомир най-много обича, е след завършване на даден проект да отиде на място и да види как той бива приложен и как работата на екипа се превръща в реалност.

Не е привърженик на работата от вкъщи. За човек като него, който е в постоянна комуникация с колеги от разнородни отдели, е по-добре да бъде възможно най-често в офиса. Личната комуникация е ключова в работата му.

"В офиса съм постоянно, с много малки изключения. Колкото и да е шумно, както във всяко офис пространство, личният контакт спомага за по-бързото и по-лесното решаване на проблемите. В началото беше много по-трудно - не само не познавах колегите си, но трябваше и да комуникираме само онлайн. А и аз самият се чувствам добре в атмосферата тук".

Снимка: Мирослава Дерменджиева

Дори по време на пандемията Тихомир е бил от малкото, които са посещавали офиса редовно, тъй като е бил нов служител и е трябвало да се запознае не само с работата, но и с колегите. Казва, че в началото определено е било трудно. Даже предизвикателство.

Извън офиса Тишо обича да пътува и да спортува. Почти не пропуска домакински мач на Левски. Част е от футболния отбор на CETIN, който през септември заминава за Чехия за импровизирано първенство между отбори от всички офиси на компанията в Европа.

"След цялата драма с Covid-19 нещата най-накрая започват да се нормализират. Организират се все повече социални инициативи, които не само спомагат за сплотяването на колектива ни тук, но ни помагат да се срещнем и с колегите си от други държави, с които работим заедно по международни проекти."

---

"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с ProCredit Bank, Cargotec, Experian, Cetin, LIDL, Първа инвестиционна банка, UNIQA Software Service, Flutter, Kaufland, Credissimo, Entain.

 

Най-четените