Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Боб Луц: Фердинанд Пиех носи вината във VW

Според Луц, Пиех е виновен за формирането на настоящата корпоративна култура във VW
Легендарният бивш вицепрезидент на GM Боб Луц е известен с острите си изказвания

Легендата на американското автомобилостроене Боб Луц е на мнение, че коренът на проблемите, сполетели Volkswagen трябва да се търси в управлението на бившия шеф на компанията Фердинанд Пиех и той трябва да понесе отговорност за фиаското.

Луц обясни, че Пиех може и да не е знаел за измамите с нивата на вредните емисии, но управлението му се характеризирало с „терор и корпоративна култура, при която резултати се преследват със страх и заплахи".

Бившият вицепрезидент на GM разказа как пред 90-те поздравил Пиех за премиерата на четвъртото поколение на VW Golf и му признал, че хечбекът е с впечатляващо качество на сглобяване, особено що се отнася до напасването на отделните компоненти на каросерията.

Тогава Пиех му обяснил, че в хода на развитието на проекта е събрал в една зала инженерите, отговарящи за каросерията на Golf IV и шефовете на производството на модела и ги е заплашил, че ще ги уволни.

„Имам имената на всички ви - казал Пиех. - Ако до шест седмици не разполагаме с каросерия с напаснати елементи, ще ви сменя всичките."

Според Луц, този стил на управление се е просмукал в цялата мениджмънт структура на Volkswagen. След като инженерите не са успели да намалят вредните емисии или пък системата, която може да помогне за това е била отхвърлена защото е много скъпа, то те може би са били заплашени да намерят решение - каквото и да е - иначе са щели да бъдат уволнени.

„Този стил дава резултати в краткосрочен план, но тази корпоративна култура е изключително опасна - обясни Луц. - Дизеловото фиаско на VW и пораженията му не могат да се измерят, това е много по-лошо от проблемите на Toyota с нежеланото ускорение, с гумите Firestone на Ford или проблемите на GM със запалването."

Интересното е, че в първите години на века Луц отговаряше за развитието на моделите на GM и идеите му редовно бяха свързвани с проблематично развитие на корпоративната култура на гиганта - търсене на евтини решения, които имат предимство пред безопасността на клиентите.

 

Най-четените