Нещо различно от Microsoft: Новият Xbox, който обещава безкомпромисен 4K гейминг

Следващата Xbox конзола, която трябва да излезе през празничния сезон на 2020 г., най-сетне има име: Xbox Series X.

Системата, която досега бе известна като Project Scarlett, си има и нов, дързък вертикален дизайн, както и леко модифициран контролер.

По време на The Game Awards шефът на Xbox Фил Спенсър излезе на сцената, за да разкрие особения дизайн на конзолата във форма на кула. Според Gamespot, системата е широка горе-долу колкото един сегашен Xbox One геймпад и приблизително три пъти по-висока.

Видяхме я за пръв път в края на трейлър, който трябваше да покаже възможностите за рендъринг на Xbox Series X в реално време.

Поглед към новата конзола от няколко различни ъгъла разкрива ценни подробности за нея.

Видяхме нещо, което изглежда е оптичното устройство; капак с вентилационен отвор, който или е боядисан в зелено, или има зелена подсветка; както и леко променена версия на сегашния Xbox One контролер.

Новият пад до голяма степен изглежда както базовата версия на Xbox One контролера, който ще откриете днес в кутията, но има нова кръгла база на D-pad и нов бутон в средата на контролера, който наподобява иконката Upload в Windows. Фил Спенсър потвърди, че той наистина ще функционира като бутон "Споделяне" (до голяма степен сходно с това, което PlayStation 4 и DualShock 4 предлагат) и че новият Series X контролер ще бъде съвместим със съществуващите Xbox One системи наред с Xbox Series X.

В прессъобщение скоро след края на The Game Awards, Microsoft потвърди добрата новина за всеки, който има ограничено място около своя телевизор:

Xbox Series X ще може да се поставя както вертикално, така и хоризонтално.

На самата церемония Спенсър представи още няколко детайла за конзолата и защо според него трябва да си я купите, макар че повечето бяха повторения на онова, което чухме още на изложението Е3 през лятото. Той каза на геймърите да очакват да бъдат "незабавно погълнати" от своите игри, вероятно намеквайки за наличието на SSD диск, който ще позволи максимално бързо зареждане на съдържанието. Той подчерта трите крайъгълни камъка: "представяне, скорост и съвместимост".

Накрая, той ни увери, че 15-те студиа под шапката на Xbox усилено работят по игри за новата конзола, след което разкри първото такова заглавие: Hellblade II: Senua's Saga, което се прави от Ninja Theory (студио, придобито от Microsoft през 2018 г.)

Тромавите размери на новата конзола може и да не я правят естетически приятна, но така програмистите получават повече място за охлаждане. Размерът не гарантира ефективност, разбира се. Microsoft стартира това поколение с най-голямата, но най-слаба конзола и сега има най-малката, най-мощна машина на пазара.

От това, което чухме за Series X обаче, той се оформя като мощна машина дори и по стандартите за компютърни игри.

Това не беше така с Xbox One и PS4, двете бяха изградени около AMD процесори с ниска мощност. Но Microsoft казва, че Series X ще е насочена към 4K резолюция и 60 кадъра в секунда производителност със Zen 2 и RDNA архитектура от AMD, използвайки ускорено хардуерно проследяване на лъчи, GDDR6 памет и NVMe SSD диск за съхранение. Спенсър твърди пред GameSpot, че Series X ще предложи около четири пъти повече производителност на процесора от Xbox One и два пъти по-голяма мощност на графичния процесор от Xbox One X. Това трябва да постави Series X на около 12 терафлопа графична производителност, което е сравнимо с някои от най-бързите PC графични процесори, налични днес.

Терафлопите обаче не означават всичко и е ясно, че процесорът и SSD дискът ще бъдат по-трансформиращи за прогреса на Xbox платформата.

Името „Series X" на практика потвърждава съществуването на повече хардуер от следващо поколение от Microsoft. Очаква се модел с кодово име „Lockhart" да е насочен към по-ниски разделителни способности с около 4 терафлопа графична мощност, което всъщност е по-малко от Xbox One X. Повечето от графичния процесор на One X обаче отива в посока на 4K резолюция, докато тази ревизия предлага само незначително надстройване на процесора. Ако процесорът на Lockhart и другите хардуерни функции са подобни на Series X, той може да стартира същите взискателни игри с по-ниски разделителни способности, докато процесорът на Xbox One X няма да може да бъде в крак със софтуера от следващото поколение.

От доста време Microsoft прави всичко възможно, за да минимизира значението на "box" (или "кутията") елемента от Xbox. Независимо дали пуска всичките си свои ексклузиви за РС и дори за уж конкуренти платформи като Steam и Nintendo Switch, независимо дали предлага своята услуга Game Pass за Windows или лансира стрийминг идеята xCloud, посланието винаги е било ясно: не е задължително да си купувате Xbox, за да играете Xbox игри.

Но очевидно Microsoft все още планира да прави Xbox конзоли. Въпросът тогава е следният: защо някой би си купил такава система?

Какъв е смисълът на специализирания хардуер на Xbox, когато Microsoft иска платформата Xbox да бъде навсякъде?

С изненадващото разкриване на Xbox Series X, Microsoft отговори на този въпрос категорично. Това е конзола, която изглежда различно от всичко, което някога е било пускано на пазара. Освен, разбира се, чист компютър за игри.

И това е много обнадеждаващо и вълнуващо решение, чиято уместност тепърва ще разберем.

Новините

Най-четените