Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Политическата подкрепа е важна за електромобилите

Електромобилите също участват в състезания
Себастиан Албертюс има ясна визия за бизнес бъдещето на електромобилите
Renault вече разполага със серийни електромобили

Здравейте, Себастиан. Бихте ли се представили накратко?

Разбира се! Аз съм генерален директор, отговорен за развитието на бизнеса с електромобили в Южна Европа и в извъневропейските страни. Тава значи, че се опитвам да създам благоприятни условия за развитието на пазара на електромобили, правейки споразумения с правителства, общини, паркинги и други. Работя в Renault от 13 години на различни позиции - от инженерство до продажби.

Renault Fluence ZE е един от четирите електромобила, произвеждани от Renault. Какви са по Ваше мнението предимствата на този модел в сравнение с електромобилите на конкурентни производители?

Първият електромобил Fluence ZE е един от най-големите седани на пазара. Fluence ZE ще предлага същото ниво на комфорт и оборудване като Fluence с двигател с вътрешно горене: същото удобство, същите визуални черти, по-високо ниво на оборудване, по-добро ускорение. Дизайнът му е като на високия клас автомобили с ДВГ, като са прибавени някои черти на електромобил. Цената му е еквивалентна на Fluence с двигател с вътрешно горене, което е една уникална оферта за електромобил.

Наскоро Renault Fluence ZE спечели предизвикателството Бибендум в Берлин. Може ли да ни разкажете нещо повече за него?

Renault взе участие в състезанието Бибендум в Берлин. Fluence ZE участва в междуградска надпревара с пробег от 300 км. Fluence ZE спечели следните награди:

  • - Най-добра маневреност на трасе на ADAC, 5 секунди по-бърз от Tesla;
  • - Най-ниска консумация: 37,44kWh за пробег от 300км.
  • - Най-ниски СО2 емисии. С 57 g/km по-малко от хибриди и водородни клетки.

В Румъния фирмата Renault вече е постигнала някои договорености за развитието на електромобилите. Какъв е бизнес планът там?

В Румъния правителството прие план за субсидиране на електромобилите (с около 3700 евро на автомобил). Някои градове като Тимишоара например са силно заинтересовани от развитието на транспорта с електромобили. Не на последно място, много обществени сгради проявяват интерес към изграждането на станции за зареждане на електричество. Така че Renault ще има възможността за прилагането на своя бизнес модел и в Румъния (като цената на електромобилите ще бъде еднаква с тази на автомобили с двигатели с вътрешно горене).

Какви са обичайните стъпки при преговарянето с някоя държава за налагането на електромобилите? Защо Renault се нуждае от подкрепата на правителството?

Електромобилите налагат нуждата от някои регулаторни промени, свързани с данъчната схема и електроснабдителната мрежа. От друга страна развитието на този пазар има нужда от стимулиране и силна политическа подкрепа. Ето защо първоначално полагаме големи усилия в преговорите с правителството. То ни помага и да се свържем с местните институции, за да определим стандарт за зареждане както в обществените сгради, така и в домовете на нашите клиенти. Renault разчита и на подкрепа в изграждането на обществена мрежа от станции за зареждане в молове и паркинги. Когато партньорството е установено, се фокусираме върху общуването и промотирането, организирайки събития под формата на тест-драйв и други.

Представихте стратегията на Renault на конференция в България през февруари 2011, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Какво е вашето мнение след двудневното събиране?

Конференцията беше показателна най-малко за три неща:

  • - има силна политическа подкрепа от правителството;
  • - има компании, заинтересовани от изграждането на станции за зареждане на електричество;
  • - тази конференция беше много успешна, което значи, че има силен интерес и от страна на медиите и обществото.

Това е добър старт, но е прекалено рано за създаването на план за въвеждането на електромобилите.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените